י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צעדים בדרך לנורמליזציה

לראשונה בהיסטוריה: מטוס רשמי של חברת תעופה ערבית ינחת בישראל

לראשונה מאז קום המדינה צפוי לנחות בישראל מטוס הנושא סמל רשמי של חברת תעופה מאיחוד האמירויות • במטוס צפוי להגיע משלוח של סיוע רפואי עבור הרשות הפלסטינית • לפני שלושה שבועות נחת מטוס נוסף ללא סמל וברשות סרבו לקבל את המשלוח

לראשונה בהיסטוריה: מטוס רשמי של חברת תעופה ערבית ינחת בישראל
תומר נויברג, פלאש 90

לראשונה מאז קום המדינה צפוי לנחות בישראל מטוס של איחוד האמירויות. המטוס צפוי להביא משלוח של סיוע רפואי לרשות הפלסטינית ולעזה לצורך התמודדות עם נגיף קורונה, על המטוס צפוי להיות הסמל של חברת התעופה, המשלוח הובא לאחר מגעים רבים שנערכו בין גורמי החוץ ומתאם פעולות הממשלה בשטחים ואיחוד האמירויות, כך דיווחו רועי קייס ועמיחי שטיין ב'כאן חדשות'.

מדובר בסוג של נורמליזציה בין המדינות, כיום אין יחסים דיפלומטיים רשמיים בין ישראל לאיחוד האמירויות, ע"פ הדיווח בכאן חדשות המשלוח צפוי לנחות אחר הצהריים וחוץ מציוד רפואי עבור הרשות הפלסטינית יתכן ובמשלוח יהיה גם מכונות הנשמה.

עוד דווח ב'כאן חדשות', כי המשלוח הצפוי לנחות היום אינו המשלוח הראשון שנשלח מאיחוד האמירויות, כבר לפני שלושה שבועות נחת בנמל התעופה בבן גוריון משלוח עבור הרשות הפלסטינית מאיחוד האמירויות, אולם ברשות הפלסטינית סירבו לקבל את המשלוח עם הציוד הרפואי לאחר שזעמו כי המשלוח נחת בנמל התעופה בן גוריון הם טענו כי הדבר בוצע ללא תיאום עמהם, ולטענתם מדובר בנרמול יחסים בין מדינה ערבית למדינת ישראל.

פעם שעברה שהמטוס נחת בישראל הוא הגיע ללא סמל רשמי של חברת התעופה הערבית או סממן רשמי אחר, הפעם הוא צפוי לשאת עליו סמל רשמי של חברת התעופה.

מטוס הרשות הפלסטינית איחוד האמירויות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד