כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפרופ' מזהירה

"התקהלויות של 250 איש - פצצה מתקתקת"

פרופ' גליה רהב בראיון לרשת ב', הזהירה הבוקר כי "החלטת הממשלה לאפשר התקהלויות של 250 איש היא פצצה מתקתקת". ובעוד שבועיים - שלושה ייתכן ונראה עליה קשה בתחלואה • עוד הוסיפה, כי "צריך להיזהר מהמחשבה שצעירים לא יכולים לחלות בצורה קשה" 

"התקהלויות של 250 איש - פצצה מתקתקת"
חיטוי הגימנסיה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופסור גליה רהב, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים בשיבא, הזהירה הבוקר (שלישי) מפני התקהלויות: "התקהלויות של 250 איש הם פצצה מתקתקת". את הדברים אמרה בריאיון לרשת ב'.  פרופסור רהב הדגישה כי לא בטוח כלל שאנשים צעירים אינם עלולים לחלות באופן קשה בנגיף.

פרופ' רהב התראיינה הבוקר לקרן נויבך בתכנית "סדר היום" ואמרה כי "מפיצי על יכולים לגרום להדבקות מרובות. מהלך מחלת הקורונה הוא איטי. נראה את תוצאות העלייה הנוכחית בתחלואה עוד שבועיים-שלושה וייתכן שנראה חולים קשים, צריך גם להיזהר מהמחשבה שחולים צעירים לא יכולים לחלות בצורה קשה".

במהלך הראיון התייחסה פרופ' רהב גם לפעילות מערכת החינוך ולגל ההדבקות שממשיך להתפשט ביתר שאת במערכת החינוך. "יכול להיות שאנחנו בתחילתו של גל שני" אמרה. עם זאת ציינה והוסיפה כי "לא נגיע לשיא של הפעם שעברה גם בגלל הקיץ וגם בגלל שאנחנו יותר ערוכים".

הפרופסור הוסיפה, כי לדעתה ישראל לא ערוכה לפתיחת שנת לימודים ב-1 בספטמבר. "אולי צריך לעשות חופשת חורף ואז כשהמגפה בשיאה להפסיק את הלימודים לחודש".

גם יו"ר בתי החולים של אסותא, פרופסור שוקי שמר, התראיין הבוקר לרשת ב' ואמר כי אין צורך לחזור לאחור בפעילות במדינה, אבל אפשר שיש להאט את הקצב. את הדברים אמר בראיון לאריה גולן. הוא הוסיף כי "גם תוך כדי המגיפה יש לאפשר את המשך מרקם החיים אולם בזהירות הנדרשת".

קורונה חולי קורונה שנת הלימודים פתיחת שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד