י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבוע הבא במליאה

בעקבות שינוי בחוק הנורבגי: יהדוה"ת תכניס עוד 3 חכי"ם

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה בשעה האחרונה את החוק הנורבגי לקראת הצבעה סופית במליאת הכנסת • תיקון שהוכנס בחוק יאפשר כניסתם שלשה נציגים חדשים לכנסת, לש"ס ויהדוה"ת • מאבקים צפויים על זהות המועמדים • 'בחדרי' עם כל הפרטים • צפו בוועדת החוקה

בעקבות שינוי בחוק הנורבגי: יהדוה"ת תכניס עוד 3 חכי"ם
יעקב אשר בועדת החוקה צילום: באדיבות המצלם

ועדת החוקה חוק ומשפט, אישרה בשעה האחרונה את החוק הנורבגי לקראת ההצבעה הסופית בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת כבר בתחילת שבוע הבא, ביהדות התורה הצליחו להוביל שינוי בסעיף שיאפשר כניסת שלושה נציגים חדשים לכנסת, זאת בפעילות יושב ראש הועדה חבר הכנסת יעקב אשר.

על פי התיקון, סיעה שמונה בין שבעה לתשעה מנדטים, יוכלו להתפטר בה שלושה נציגים ולהכניס את הבאים בתור. בנקודת הזמן הנוכחית, החוק יחול על סיעת ש״ס שהיו כך גם בהסדר הקודם, וסיעת יהדות התורה שנהנית מהתיקון בעיקר.

בהסדר הקודם נקבע כי רק שליש מכל סיעה יוכלו לפרוש במסגרת החוק הנורבגי. השינוי יאפשר לכך שביהדות התורה תתאפשר כניסת שלושה חברי כנסת חדשים, בדומה לסיעת ש״ס שצפויה להכניס גם היא שלושה חברי כנסת, אוריאל בוסו, ברוך גזהי ויוסף טייב.

למרות ההסדר, הדרך לכניסת שלושה מהבאים בתור ברשימת יהדות התורה לכנסת עדיין מסובכת. על פי ההסדר שנקבע, צפוי מיד עם חקיקת החוק סגן השר מאיר פרוש לפרוש לטובת יצחק פינדרוס. עוד נקבע כי גם השר יעקב ליצמן יפרוש לטובת אליהו חסיד, נציג גור, שממוקם במקום התשיעי ברשימה. וכך גם סגן השר אורי מקלב שיפרוש לטובת מקום עשר ברשימה, נציג דגל התורה אליהו ברוכי.

המהלך מסתבך במפלגה, זאת לאחר שאליהו חסיד הבהיר בעבר בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳, כי הוא מסרב להיכנס לכנסת לתקופה קצרה, ברקע מתקרב כתב האישום כנגד השר ליצמן, דבר שיאלץ את ליצמן לפרוש מהממשלה ולכהן רק כחבר כנסת כאשר ליהדות התורה יהיו רק 2 סגני שרים, כך שאחד 'הנורבגים' ייפלט מהכנסת חזרה לחיים האזרחיים.

כדי להכניס את אליהו ברוכי יאלץ מקום 9, נציג גור, אליהו חסיד לפרוש מהרשימה, דבר שלא בטוח שיקבל את אישור האדמו״ר מגור. וגם אם כן, יפתח קרב האם להכניס את מקום 11 והחמישי באגודת ישראל, בנימין הרשלר נציג חסידות בויאן או שמא נציג אחר שמוקם במעלה הרשימה.

החוק הנורבגי יעקב אשר יהדות התורה שס ועדת חוקה ועדת חוקה חוק ומשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד