ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מעיני הישועה משתדרגים

במסגרת התוכנית הרב שנתית של המרכז הרפואי 'מעיני הישועה: שופצו מחלקות ושודרגו מערכות החשמל החיטוי והמחשוב בעקבות הכפלת הפעילות: 37,000 פניות למיון, ומעל 3000 ניתוחים

מעיני הישועה משתדרגים
דוד קורן

במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' בבני ברק שודרגו באחרונה מערכות החשמל לימי השגרה והחירום ומערכות המחשוב והסטריליזציה. כל זאת כחלק מהתוכנית הרב שנתית של ביה"ח שבעקבותיה הוכפלה הפעילות הרפואית – הניתוחים, ימי האשפוז והקמת עשרות המרפאות. כחלק מתוכנית זו שופצו ושודרגו מחלקות; פנימית, טיפול נמרץ, התינוקייה ואספקה סטרילית.

בישיבת סיכום פעילות המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' במהלך שנת תשס"ט אמר המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים, מר נדב חן כי במהלך שנת תשס"ט בוצעו בביה"ח 3.115 ניתוחים וכי לחדרי המיון בביה"ח הגיעו 36.470 פניות. 12.588 ימי אשפוז במחלקה הפנימית ו- 3.451 במחלקה הכירורגית. מר חן אמר כי למיון ילדים הגיעו במהלך תשס"ט 8.846 פניות ו- 7.813 ימי אשפוז. מספר הפניות למכון הרדיולוגיה האבחנתית במהלך השנה הגיע ל- 20.925 ומספר הפניות למרפאות החוץ הגיע ל- 7.722.

מר חן גילה כי בביה"ח נולדו במהלך תשס"ט יותר מ- 9000 תינוקות. כמחציתם בנים. "הכפלת הפעילות בבית החולים, עפ"י התוכנית הרב שנתית של הנהלת ביה"ח, חייבה אותנו לשפץ ולשדרג את המחלקות, מערכות החשמל, המחשוב והסטריליזציה במיליוני שקלים כדי לעמוד בעומסים ובאמות המידה הראויות מבחינה רפואית ולוגיסטית".

מר חן הוסיף כי רופאי המחלקה הכירורגית התחילו להשתמש באחרונה בתוכנת מחשב חדשה – 'קמיליון' הנחשבת לטובה מסוגה לניהול תיק רפואי של מאושפז, ההיסטוריה הרפואית ונהלי הטיפול. "בעתיד הקרוב תופעל תוכנה זו בכל מחלקות ביה"ח – אמר מר חן.

סגן מנהל האחזקה בביה"ח, מר בני סעדה אמר כי גנרטור החרום שנרכש מ'קמינס' באיטליה הוא בעל הספק של 825 K.V.A. וכי למערכת החשמל לימי שגרה נרכש שנאי, הרביעי במספר, בהיקף של 1.250 K.V.A. על מנת לספק את הביקוש הרב שנוצר בשנה האחרונה. סעדה הוסיף כי לאחרונה נרכש גם מכשיר 'אוטוקלאב' נוסף לחיטוי בעלות של כמיליון שקל שייתן מענה, כאמור, בהתאם לעלייה המשמעותית בכמות הניתוחים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד