כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"אירוע דרמטי"

אדלשטיין: מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה

שר הבריאות אדלשטיין ערך היום ביקור בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. השר אמר כי "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי". עוד אמר כי  "מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש"

אדלשטיין: מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה
אדלשטיין בבית החולים סורוקה צילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות אדלשטיין ערך היום ביקור בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. השר ביקר במחלקת הקורונה בבית החולים ולאחר מכן מסר תדרוך לכלי התקשורת. השר יולי אדלשטיין אמר כי "אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה"

הביקור של שר הבריאות אדלשטיין בבית החולים סורוקה, הוא הביקור המקצועי הראשון שלו מכניסתו לתפקיד. קודם לכן, ביקר בטיפת חלב ברהט ובמרפאת כללית בבירת הנגב. לסיור התלוו סגן השר יואב קיש, יו"ר כללית יוחנן לוקר, מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דוידסון ומנהל סורוקה ד"ר שלומי קודש.

שר הבריאות אדלשטיין הזהיר מפני החלואה הגוברת ואמר כי "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי! אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון. אחרי שהיינו ברגיעה מסויימת, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת".

לדבריו "אין כאן קסם: אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט. הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בנגיף בלי להזיק לכלכלה היא אכיפה קפדנית."

אדלשטיין השווה בין האכיפה בתנועה לבין האכיפה על ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות בענין הקורונה. "אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה ולמעלה מ 18,000 חלו. שכל אחד יעשה את המכפלות."

השר התייחס גם לנושא הבדיקות ואמר כי "מלבד האכיפה צריך להגדיל באופן משמעותי את הבדיקות. אנחנו עושים זאת, ובימים האחרונים עברנו את 16,000 בדיקות ביממה. היעד שלנו הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום.

אדלשטיין אמר כי משרדו פועל מול משרד האוצר להוספת תקנים: "אנחנו במגעים עם האוצר להוספת 200 תקנים נוספים. הציפייה שלנו היא שהתקנים יהיו לתקופה ארוכה ולא לארבעה חודשים בלבד, כדי שהמעבדות יוכלו להניב את המירב ועובדי המעבדות לא יקרסו. בנוסף לכך מעבדת מיי הריטג' בניסויים אחרונים ואני מקווה שבימים הקרובים יהיו לנו בשורות בעניין".

קורונה שר הבריאות יולי אדלשטיין בית החולים סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד