י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עימות סוער בוועדת הכספים

פורר: ליצמן הלך עם הפלג הירושלמי; גפני: היינו כפרות של ליברמן

ברקע הדיון הבוקר סביב חוק הגיוס, במהלך דיון בוועדת הכספים תקף היו"ר ח"כ גפני, את יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, ואמר כי "כבר סוכם על חוק גיוס והוא כמעט עבר". בתגובה תקף פורר: "אתם התהפכתם ברגע האחרון בגלל ליצמן שרצה שיהיה לו משהו עם הפלג הירושלמי". צפו

פורר: ליצמן הלך עם הפלג הירושלמי; גפני: היינו כפרות של ליברמן
עודד פורר/משה גפני צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ברקע הדיון על חוק הגיוס שעלה הבוקר (שלישי) לסדר היום, עימות התנהל בין יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, לבין חבר הכנסת עודד פורר, סביב חוק הגיוס שפירק את ממשלת נתניהו וגרר את המדינה לשנה וחצי של בלאגן ותסבוכת פוליטית.

במהלך דיון בועדת הכספים, נכנס חבר הכנסת עודד פורר באיחור ושאל את היו"ר גפני: "אותי מעניין מה הבטיחו לך כדי לכנס את הועדה". גפני השיב לפורר בהומור: "הבטיחו לי את חוק הגיוס". פורר הגיב לו: "אל תדאג, את זה הם יקיימו".

בשלב הזה עבר חבר הכנסת גפני למתקפה כנגד סיעת ישראל ביתנו ויושב הראש אביגדור ליברמן ואמר: "את חוק הגיוס הבטיח לי איווט ליברמן, לא אלה, הם לא הבטיחו לי". לטענת גפני, "איווט ליברמן כבר כמעט העביר את זה".

פורר הקשה על גפני: "על הנוסחה שהצבעת בעד והסכמת איתו למה אחר כך התהפכת?". גפני השיב: "אני התהפכתי??? אנחנו רצינו להעביר את זה".

חבר הכנסת פורר טען בדבריו כי "הנוסח כבר עבר והוסכם מילה במילה אבל אז ליצמן (השר יעקב ליצמן יו״ר אגודת ישראל שהתנגדה לחוק א.ק.) רצה ללכת עם הפלג הירושלמי אז הלכתם עם הפלג הירושלמי".

חבר הכנסת גפני השיב לטענות חבר הכנסת פורר: "אני ישבתי בלשכת שר הביטחון אצל איווט ליברמן, היה דווקא קפה לא רע, וסיכמנו את זה. אבל אני לא יודע מה קרה בינו לבין נתניהו שהוא פרש ממשרד הביטחון". פורר הוסיף: "אני אספר לך מה קרה, היה חוק גיוס, אתם (יהדוה"ת א.ק) ו'יש עתיד' תמכתם, וזה עבר בקריאה ראשונה וסוכם שיעבור בשנייה ושלישית, אבל הרב ליצמן רצה שיהיה לו איזה משהו מהפלג הירושלמי".

גפני סיים את העימות הסוער: "הייתי נותן לך פרס נובל על מה שאתה מדבר. אני הרי אני יודע את האמת למה הוא פורש, אנחנו לא צד, רק היינו צד לכפרות".

חוק הגיוס עודד פורר ועדת הכספים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד