כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עוד מוקש לשלמות הקואליציה

בג"צ ידון במעמדו של גנץ - הליכוד מאיים: "יגרור לבחירות"

הקואליציה שעוד לא סיימה חודש מאז הקמתה ממשיכה לחוות טלטלות, כשכעת עומדת על הכף הכרעת בג"ץ בעניין מעמדו של בני גנץ כ"ראש הממשלה החליפי", זאת לאור עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין נתניהו לגנץ | בליכוד יוצאים להגנת גנץ ומאיימים כי הדבר עשוי לגרור לבחירות מוקדמות

בג"צ ידון במעמדו של גנץ - הליכוד מאיים: "יגרור לבחירות"
בני גנץ יוצא מרכבו. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

במסגרת העתירות שהוגשו כנגד הקמת ממשלה הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ, כשלראשונה שובץ גנץ בתפקיד 'ראש הממשלה החליפי', בג"צ הודיע היום (שלישי) כי הוא צפוי לדון במעמדו של גנץ כשבליכוד יוצאים להגנתו ומבהירים כי הדחתו תגרור לבחירות.

מדובר בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד מעמד 'ראש הממשלה החליפי', שנטען כי "מדובר בשינוי המבנה הבסיסי של המשטר בישראל שאף עולה לכדי החלפה חוקתית של שיטת הממשל הקיימת בישראל". ועל כן התנועה דרשה לבטל את התיקון שקובע את מעמדו של גנץ כראש הממשלה החליפי.

שופטי בית המשפט העליון החליטו כי העתירה תעלה לדיון בפני הרכב השופטים המורחב שדן בעתירות בנושא ממשלת הרוטציה. שברור כי פסילת החוק תפרק את הממשלה, בכך שנתניהו לא יהיה מחויב לפרוש מתפקידו בעוד שנה וחצי לטובת גנץ.

בתנועת הליכוד השיבו היום (שלישי) לבג"צ בטענה כי "ביטול מעמד ראש הממשלה החליפי משמעותו גרירת ישראל לבחירות", שנטען עוד כי "לבג"צ אין סמכות להתערב בחוקי יסוד שנקבעו בכנסת", ועל כן הם דורשים כי "יש להחליט בנושא מייד".

בתגובה של 'הליכוד' נכתב כי ”הליכוד וכחול לבן רואים חשיבות ביישום ההסכם הקואליציוני שהושג לאחר שלוש מערכות בחירות וגישר על פערים גדולים בין הצדדים. ההסכם הקואליציוני מורכב מאיזונים רבים כפי שהם מופיעים בהסכם הקואליציוני ועל כן הליכוד וכחול לבן רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה וההסכם".

בתגובה הודגש כי הצדדים רואים חשיבות מיוחדת בהשארה על כנו של ההסדר בנושא ראש הממשלה החליפי. ועל כן ביקשו הליכוד וכחול לבן מבג"צ "להכריע בענין במהירות האפשרית", כשהם סבורים כי "לבית המשפט העליון אין כל סמכות להתערב בחוקי יסוד שהתקבלו בכנסת. סמכות זו מסורה לעם באמצעות נבחריו בלבד".

"היענות לעתירות דנן תביא קרוב לוודאי גם לפירוקן של ההסכמות, ההכרעות והפשרות הללו, ותאלץ את המערכת הפוליטית ללכת לבחירות נוספות", הובהר בתגובת 'הליכוד'. שספק אם מדובר באיום או שמא במשאלת לב לאור תוצאות הסקרים האחרונים שמעידים על מגמת התחזקות לליכוד, לעומת שאר המפלגות בכנסת.

ראש ממשלה חליפי בני גנץ רוטציה בראשות הממשלה התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד