י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הזינוק בתחלואה

המאבק בקורונה: פקחים יוסמכו לקנוס אזרחים

האכיפה נגד מפרי הוראות משרד הבריאות תוגבר, כך החליט צוות בראשותו של ראש המל"ל מאיר בן שבת. פקחים עירוניים יצטרפו למלאכת השוטרים ויוכלו גם הם לחלק דוחות וקנסות על אי עטיית מסיכה התקהלויות ללא מרחק ומעל למותר באותו שטח כולל בתי כנסת ובתי עסק 

המאבק בקורונה: פקחים יוסמכו לקנוס אזרחים
פקחים מסיירים בעידן הקורונה צילום: באדיבות המצלם

בתום דיון שכינס הערב (שלישי) ראש המל"ל מאיר בן שבת, שעסק בהידוק האכיפה לנוכח התפשטות נגיף קורונה, הוחלט להגביר את האכיפה ולאפשר לפקחים עירוניים לקנוס את מפרי הוראות משרד הבריאות.

בדיון השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל"ל בן שבת, נציגי המשטרה, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ומנכ"לי משרדי הבריאות והפנים, שכונסו לדיון "דחוף" במטרה לגבש צעדים מעשיים מידיים להידוק האכיפה על הנחיות הבריאות הנוגעות להתמודדות עם מגפת הקורונה.

בדיון נקבע על רקע המגמות המדאיגות בהתפשטות נגיף הקורונה כי "נדרשת הגברה מיידית של האכיפה באמצעות הכוחות הקיימים משטרה, פקחי רשויות מקומיות. בנושאי: עטיית מסיכות; התקהלויות המנוגדות להנחיות; שמירה על כלכלי המשרד במרכזי הקניות, בתי כנסת, ובתי עסק; אכיפת בידודם של חולים ואנשים שהיו עימם במגע".

בדיון הוחלט עוד כי בנוסף לכוחות הקיימים, יסייעו גם פקחי הרשויות המקומיות באכיפה, בדגש על עטיית מסכות ולשם כך מרכז השלטון המקומי ישלים תכנית הכשרה מיידית וייערך להכשרת הפקחים בהתאם להחלטה עד יום שני הקרוב. כשבמקביל יפעלו במשרד המשפטים להשלים הליכי חקיקה שיסמיכו את הפקחים לקנוס את האזרחים בנושא הגבלות והנחיות משרד הבריאות.

קנסות פקחים עירוניים מאיר בן שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד