י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בואו נחזור לחגוג כיהודים

טקס הצעת הנישואין - תופעה קלוקלת; לאן התדרדרנו

תופעה קלוקלת פשה לה בשנים האחרונות בקרב חרדים המגדירים עצמם מודרניים ונאורים. 'הצעת נישואין'. פורסים שטיח, כורעים ברך ומבקשים את ידה של המיועדת וזה לא הכל | די לחקות את הגויים, בואו נחזור לחגוג כמסורת אבותינו - ל'ווארט' בבית הכלה

טקס הצעת הנישואין - תופעה קלוקלת; לאן התדרדרנו
טקס הצעת נישואין. אילוסטרציה צילום: unsplash

הברנז'ה החרדית מתברכת בימים אלה בשמחות לרוב וזה הזמן להתייחס לתופעה מקוממת ויש לומר גם ממש מבישה.

כן אני מתכוון לטקס המכונה 'הצעת נישואין', תוך כריעת ברך בפני המיועדת כעבד לפני קונו ויש שיאמרו ככלב בשעת מנוחתו. "התינשאי לי?" שואל החתן בעודו על ברכו. טקס מביך עד מגוחך ביותר.

מקורו החל אצל הגויים ובשנים האחרונות פשה לדאבוננו גם אצל המתקראים חרדים מודרנים. כבר לא שומעים היום "שוקי התארס" אלא; "שמעת, שוקי כרע ברך", "היא אמרה לו כן", אשכרה.

ובכן, זהו לא טקס אירוסין ויתכן שעל פי הלכה לכרוע ברך ולהשחיל לאישה טבעת על היד זה סוג של קידושין כשבעצם אין בכוונת החתן לקדשה כי אם כמה חודשים מאוחר יותר.

שלא נדבר על התחרות שנפתחה בין החתנים בברנז'ה. מאחורי כל טקס שכזה שבדרך כלל יתקיים בשטח פתוח על רקע נוף מרהיב ואולי גם עוצר נשימה, יושקעו כמה אלפי שקלים והכל בשביל שאחר כך כולם ידברו על זה.

נו ומה בסוף, העוקבים באינסטוש עושים לייק אומרים "ואווו שיחקת אותה", "איזו הפקה מטורפת" ובכך מסתכמים אלפי השקלים וכל האירוע הגרנדיוזי.

חברים, אחים, בואו נשוב לטקסים הצנועים של הווארט בבית הכלה עם ליקר/ויסקי/וודקה וקצת מזונות להפיג את המתח. והשמחה לא תהיה שלימה פחות העיקר שתהיה יהודית כמסורת אבותינו. לא צריך לחקות את הגויים בכל צעד ושעל.

הצעת נישואין אירוסין חתן וכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 136 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד