י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יהדות פורחת במקום בלתי צפוי

תלמוד תורה נפתח באיחוד האמירויות בדובאי

הקהילה היהודית בדובאי מתפתחת בשנים האחרונות ומתברר כי גם תלמוד תורה נפתח שם לאחרונה בו מתחנכים כארבעים ילדים | כתב מגזין 'עמי' החרדי בארה"ב הגיע לדובאי וראיין את נשיא הקהילה במקום 

תלמוד תורה נפתח באיחוד האמירויות בדובאי
סולי וולף צילום: באדיבות מגזין 'עמי'

כארבעים ילדים לומדים בתלמוד תורה חדש שנפתח בדובאי. הילדים הם למשפחות יהודיות שהגיעו למקום ומתגוררים שם באופן קבוע. וזאת לאחר שדובאי הפכה למסבירת פנים ליהודים שמגיעים למקום כדי לעשות עסקים. כך מפרסם מגזין 'עמי' האמריקאי.

שלומי זייאנץ, כתב 'עמי' בעל מראה חסידי שביקר בעבר בדובאי מספר פעמים, והצליח הפעם לקבל ראיון עם נשיא הקהילה היהודית סולי וולף. כיפות מיוחדות עם המילים 'תלמוד תורה דובאי' בשפה האנגלית רקומות על הכיפה, במקום מתוכנן להיבנות מקווה טהרה, ושחיטה יהודית מתקיימת במקום מזה תקופה, אך בשר בקר הקהילה מייבאת מחו"ל, בית כנסת כבר קיים במקום מזה שנים, אך הוא פעיל בעיקר בשבתות וחגים.

שלומי זייאנץ עם הכיפה

העיתונאי החסידי שלומי זייאנץ ראיין בעבר את המיליארדר הערבי חאלף אחמד אל-אבטור מדובאי, אחמד הוא משקיע ועומד בראש קבוצת Al Habtoor - אחת החברות המצליחות ביותר במדינות המפרץ.

המיליארדר מאיחוד האמירויות, קרא בעבר לכונן יחסים מלאים עם ישראל; "ערבים ויהודים הם בני דודים. זה גם מטופש שבני דודים נלחמים זה בזה, אנו במדינות המפרץ חייבים לומר בפומבי שאנחנו רוצים לכונן יחסים עם ישראל", אמר אחמד.

המיליארדר עורר סערה בעבר כשאמר בסרטון שפורסם לאחרונה ברשתות החברתיות כי הוא רוצה שלום עם ישראל. הוא הסביר: "הבחנתי בכמה אנשים בטוויטר שאומרים שילדיי ציונים וישראלים. אנחנו רוצים את העתיד עם ישראל", הוא מדגיש, "צריך ליידע את העולם שאנחנו רוצים שלום. ישראל קיימת וזו עובדה מוגמרת, ואנחנו צריכים להתמודד עם זה".

כנראה דבריו נשמעו במקומות הנכונים, והקהילה היהודית החלה להתפתח.

ראש הקהילה היהודית בדובאי, מר סולי וולף ‎אמר למגזין 'עמי' כי "יש פוטנציאל רב לשיתוף פעולה בין ישראל לאמירויות בתחומים שונים". הוא משבח את סיוע השלטונות לקהילה היהודית בשגרה ובחגים, יש כ-1500 יהודים באמירויות, ומזמין את כולם לבקר.

שלומי זייאנץ דובאי מגזין עמי תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד