י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

במחיצת צדיק: האדמו"ר מביטשקוב • וידאו

איך משמרים דו-קיום עם ערביי יפו? • מדוע אינו עובר לריכוז חרדי? • דוד קורן, צלם אתר 'בחדרי חרדים', מגיש: שיחת וידאו מיוחדת עם האדמו"ר מביטשקוב על חיי החסידות ביפו העתיקה

במחיצת צדיק: האדמו"ר מביטשקוב • וידאו

חסידות ביטשקוב, הממוקמת ביפו, מונהגת מזה כ-25 שנה על-ידי האדמו"ר רבי זיידא שמואל רוזנבוים, בנו של האדמו"ר רבי דוד משה מקרעטשניף זצוק"ל. אחיו של הרבי הם האדמו"ר מקרעטשניף שמרכזו ברחובות, האדמו"ר מקרטשניף-קרית גת, והאדמ''ר מפרמישלן שמרכזו בבני-ברק.

האדמו"ר מביטשקוב הגיע ליפו עוד בבחרותו. חמיו, הרב פרידמן, רבה של יפו, הנהיג קהילה גדולה ויפה של יהודים שהיגרו מאירופה, וקבעו את משכנם ביפו. הוא, מצידו, אינו ממהר לעזוב את יפו, על אף מספרם המצומצם של שומרי תורה ומצוות באיזור יפו.

במהלך הראיון שקיימנו עמו, שאלנו את האדמו"ר על אופי הציבור ועל החיים היהודיים באיזור. שאלנו גם, מדוע הרבי אינו עובר לריכוזים חרדיים? הרבי השיב כי הוא מרגיש שליחות ואחריות, וכי הוא משמר את קהילתו המצומצמת, אותה הוריש לו חמיו. למרות שהציעו לו חסידיו, כבר מספר פעמים, בית וחצר בריכוז חרדי, הוא העדיף שלא לנטוש ולא להפקיר את מעט האידישקייט שחצרו מקרינה במקום.

האדמו"ר מרבה לפקוד את המקומות הקדושים, ולשפוך שיח ולהעתיר על ישועתם של ישראל.

שאלנו את אדמו"ר גם על החיים לצד הערבים ביפו. הרבי השיב כי אם לא מתגרים בהם, אין סיבה שיזיקו "על אף שניסו לפני כמה שנים להצית את בית מדרשי בליל יום הכפורים, ובחסדי ה' אף שניצתה האש לא עלתה בידם". לאדמו"ר ישנם שני בתי מדרש במקום האחד (בתמונות) - לימות השבוע, והגדול המשמש לשבתות.

לפני שנפרדנו, בירך אותנו הרבי בלבביות, לא לפני שציין בפנינו מספר פעמים כי הצלחת המקום והפעילות התורנית לבני נוער ולמבוגרים נזקפת לזכות בנו - הרב דוד רוזנבוים, המוסר את נפשו להרבות כבוד שמים ביפו.

<>































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד