י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאמצים אדירים

בעקבות הקורונה: מחסור עולמי בבשר כשר

הקהילות היהודיות במדינות בהן משווקים בשר עושות מאמצים אדירים כדי לאפשר את המשך השחיטה ואספקת הבשר לכל העולם היהודי. לשם כך הופעלו קשרים מול הרשויות השונות לאפשר את המשך הפעלת בתי השחיטה

בעקבות הקורונה: מחסור עולמי בבשר כשר
מכירת בשר בארגנטינה צילום: באדיבות המצלם

עם פרוץ נגיף הקורונה חלה ירידה משמעותית בהיצע הבקר והעופות הכשרים בקרב הקהילות היהודיות בגולה. הירידה נובעת בין היתר בגלל שאינספור שוחטים ועובדים נוספים בתעשיית המזון הכשר לא הצליחו לטוס למשחטות כשרות, אשר ברובן ממוקמות במספר מדינות, כמו ארגנטינה פולין וספרד, שאליהן כמעט ואין טיסות כעת.

המצב בעייתי שבעתיים מאחר וגם אם יחודשו הטיסות, על העובדים להיכנס תחילה להסגר לתקופה של שבועיים, מה שמייצר עיכוב נוסף ברצף העבודה. יתרה מזאת, רבים מבתי המטבחיים נאלצו להיסגר מכיוון שהם לא היו מוכנים לוגיסטית לפעול בתנאי המגיפה ולא מאפשרים לעובדים במקום מרחב עבודה בטוח.

אחד מספקי הבשר הכשרים הגדולים באירופה אמר לעיתון 'יתד נאמן', כי "בכל יום שעובר, היצע המזון הכשר ממשיך להצטמצם. סגרנו משחטות, ומי יודע מתי נוכל לחזור לשגרה לה היינו רגילים לפני כן, ההפסדים הם עצומים. יתכן אף כי חלק מהמשחטות הכשרות ייסגרו לצמיתות ולא יהיו רבות אחרות שייפתחו במקומן".

הקהילה היהודית בארגנטינה עשתה מאמצים כבירים לאפשר את המשך שחיטת ואספקת הבשר לכל העולם היהודי. לשם כך הופעלו קשרים מול הרשויות השונות לאפשר את המשך הפעלת בתי השחיטה למרות המצב, ובשבוע האחרון יצאה באופן תקדימי טיסה מיוחדת מישראל לארגנטינה ועליה שוחטים וכלי קודש נוספים בתחום השחיטה, כדי לעמוד בצרכי הקהילות היהודיות שעומדות מול משבר של מוצרי בשר כשר.

יצוין כי בתחילת השבוע יצאה טיסה מיוחדת גם לפולין עם שוחטים וצוותי ההשגחה לביצוע ליין שחיטה.

ארגנטינה בשר כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד