י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טיפולי רפואה משלימה

מחלות עור רבות מאובחנות היום והן שייכות ברובן למחלות האוטו-אימוניות, שבהן מערכת החיסון תוקפת את עצמה • אלרגיות כאלה ורגישויות שונות תוקפות עדו ועוד אנשים ובמיוחד ילדי שמגיעים לעולם חסרי הגנה חיסונית מספקת

טיפולי רפואה משלימה
רפואה משלימה צילום: pixsabay

מחלות עור רבות מאובחנות היום והן שייכות ברובן למחלות האוטו-אימוניות, שבהן מערכת החיסון תוקפת את עצמה. אלרגיות כאלה ורגישויות שונות תוקפות עדו ועוד אנשים ובמיוחד ילדי שמגיעים לעולם חסרי הגנה חיסונית מספקת. אין ספק שבעולם מזוהם כל כך שקשה לשלוט בו על תנאי הסביבה קשה גם לעזור, אבל לפחות הטכנולוגיה המתקדמת שמחברת רופאים, מטפלים ומטופלים יכולה לעזור לטפל גם בהתפרצויות של מחלות עור כמו אטופיק דרמטיטיס. מה שנכון לרופאים ורפואה קונבנציונלית מתאים גם לרפואה משלימה, ולכן אפשר ליהנות גם מטיפולי אונליין גם בימי קורונה והוראות חירום להישאר בבידוד.

טיפולי רפואה משלימה באונליין

טיפול מרחוק בבעיות גופניות אינו אידיאלי משום שתמיד רצוי להיות נוכח בחדר ולוודא שמצייתים להנחיות כלשונן, וגם לראות את מצב המטופל מקרוב. אולם גם במצבים כאלה אפשר בהחלט ליהנות מרפואה משלימה ברמה הגבוהה ביותר כדי לטפל בחולי אטופיק דרמטיטיס שמודעים למצבם ויכולים לציית להנחיות. כעת, כשמתברר שאפשר להמשיך לטפל גם דרך הווידיאו והאינטרנט, אין סיבה להיכנע להתפרצויות המציקות של מחלות עור כמו אטופיק דרמטיטיס, ואפשר לטפל בהן.

תזכורת: מהי אטופיק דרמטיטיס?

אסתמה של העור היא מחלה שתוקפת בעיקר ילדים, ולא ידוע למה ומהו מקורה. אפשר לשער שהיא קורית בגלל קבוצת סיבות שבהן גם קרבה משפחתית, אבל בעיקרון היא יכולה להיגרם מבעיות של מערכת החיסון שתוקפת את הגוף ויכולה להימשך עשרות שנים. יש ילדים ונערים שיכולים להחלים ממנה, כך שאולי גם נסיבות חיים ותנאים שונים יכולים לגרום להחמרתה. היא שכיחה מאוד אבל עדיין קשה לאבחן אותה אפילו ברפואה הקונבנציונלית.  התשאול של המטפל יכול להיות אונליין בדיוק כמו פנים אל פנים, ואם יש צורך בביצוע בדיקות דם עושים זאת במרפאה הציבורית, כרגיל. היא מופיעה אצל 5%-20% מהילדים ובשכיחות גבוהה אצל מי שהוריהם גם הם לוקים בכך. הבעיה היא בעיקר חיצונית אבל לא רק.

כיצד מאבחנים אונליין?

מכיוון שהמחלה היא חיצונית והנגעים שלה מופיעים על העור, אפשר בהחלט להשתמש בזה כדי להציג זאת למטפל. כשעושים זאת אונליין מה שצריך להקפיד עליו הוא שימוש במצלמה טובה מאוד וזוויות צילום מדויקות שנותנות למטפל את מלוא התמונה, קנה המידה של הנגעים והמיקום שלהם. עוד רצוי מאוד להקפיד על תאורה טובה, רצוי תאורת יום, כדי שאפשר יהיה לבחון את הצבע והתצורה באופן אותנטי ולא מעוות בגלל צללים. אפשר להראות את המיקום ואפשר לראות את חומרת ההתפרצות ולפי זה להמשיך בטיפול.

ייעוץ לגבי תזונה

ברפואה הקונבנציונלית יש מחלוקת בנוגע לתזונה והשפעתה על המחלה וההתפרצויות שלה. אולם ברפואה משלימה לתזונה יש חלק חשוב בהחזרת האיזון לגוף ולנפש וליסודות השונים, כך שייעוץ תזונתי אונליין במקרים כאלה הוא אכן רלוונטי. אם יש צורך בהדגמה של שיטות הכנת מזון זה אפשרי לצפות בסרטים, אבל ברוב המקרים מספיק לשלוח באימייל את רשימת המרכיבים והמזונות שכן מותר לאכול כדי לא להקשות על הגוף וכדי לחזק אותו ואת מערכת החיסון.

מחויבות המטופל לטיפול

בכל טיפול יש שני צדדים – צד המטפל וצד המטופל, ושניהם חשובים באותה מידה להצלחת הטיפול. כשעוברים טיפול אונליין והשיחות משודרות על הצג, זוהי גם חובת המטופל לגלות מעורבות ולשאול שאלות, להתערב כאשר אינו מבין דבר מה ולשאול עד שיהיה לו ברור. כמו כן, בדיוק כמו בטיפול רגיל וקונבנציונלי במרפאה, עליו למסור את כל המידע הידוע לו ולא להסתיר שום פרט, משום שטיפול אונליין אינו טיפול פחות מלא ומקיף מטיפול פנים אל פנים. גם בטיפול כזה תקפים כל הכללים החלים על טיפול "רגיל".

המאמר בחסות משרד פרסום STG

רפואה משלימה מחלות עור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד