י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
על רקע תכנית הסיפוח

שר החוץ הגרמני בישראל: "הגעתי לאסוף מידע"

לקראת השבועות הקרובים בהם מתכנן ראש הממשלה נתניהו לקדם את תכנית טראמפ להחלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון. שר החוץ הגרמני בא לביקור בישראל • נפגש היום (ד') עם שר החוץ אשכנזי ובהמשך אף צפוי להפגש גם עם רה"מ 

שר החוץ הגרמני בישראל: "הגעתי לאסוף מידע"
אשכנזי בפגישה עם שר החוץ הגרמני צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע כוונת ראש הממשלה נתניהו לקדם בשבועות הקרובים את החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון, הגיע שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, היום לביקור בישראל. ונפגש לפני זמן קצר עם שר החוץ גבי אשכנזי - בפגישתם הביע שר החוץ הגרמני מורת רוח מתכנית הסיפוח והביע דאגה מכך שהסיפוח אינו תואם את החוק הבינלאומי.

השר הגרמני הייקו מאס אמר כי "הבעתי דאגה בשמי ובשם האיחוד האירופי מכך שסיפוח לא תואם את החוק הבינלאומי", השר הבהיר כי מדינתו תומכת בפתרון שני מדינות לשני עמים "אנחנו תומכים ברעיון שתי המדינות."

שר החוץ הגרמני הוסיף עוד ואמר כי הגיע לישראל בכדי להבין את פרטי התכנית "הגעתי לאסוף מידע ולהבין מה תכניות הממשלה החדשה. אנחנו רוצים לנצל את הימים והשבועות הקרובים כדי להגיע לפתרון".

בפתח פגישתם אמר שר החוץ אשכנזי כי "התכנית תימשך בצורה אחראית ובשיתוף פעולה מלא עם ארה"ב, תוך שישראל ממשיכה לעמוד בהסכמי השלום ובהסכמים אסטרטגיים. נמשיך בדיאלוג עם שכנינו".

בסיום פגישתם של השניים אמר שר החוץ גבי אשכנזי כי "כיום, ישנם הזדמנויות אזוריות משמעותיות. הבולטת מכולם היא תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, המהווה אבן דרך משמעותית לאזור והזדמנות היסטורית. אנו נשאף לקדם את תכנית השלום באופן אחראי, בתיאום עם ארה"ב, תוך שמירה על הסכמי השלום של ישראל והאינטרסים האסטרטגיים שלה. ישראל רוצה שלום וביטחון".

בהמשך שר החוץ הגרמני מאס צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון בני גנץ, בין השאר כדי להעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות.

ראש הממשלה נתניהו הצהיר כי בכוונתו לקדם את הסיפוח בקרוב ב-1 ביולי. נתניהו נחוש בכוונתו לקדם את החלת הריבונות ביהודה ושומרון, ולמרות התנגדותם של גורמים רבים נראה שהפעם נתניהו אינו מתכוון לוותר ודוהר בכל הכוח לעבר הסיפוח.

סיפוח שר החוץ גבי אשכנזי תכנית המאה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד