י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דרמה בש"ס

המשנה ליועמ"ש: חיים ביטון לא יוכל לכהן כמנכ"ל התנועה

המשנה ליועמ"ש קובע בחוות דעת כי חיים ביטון, המשמש במקביל כמנכ"ל תנועת ש"ס ומנכ"ל מעין החינוך התורני, לא יוכל להמשיך לשאת בשני התפקידים במקביל

המשנה ליועמ"ש: חיים ביטון לא יוכל לכהן כמנכ"ל התנועה
חיים ביטון צילום: פלאש 90

דרמה פוליטית בש"ס: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין רז נזרי, קובע בחוות דעת משפטית כי חיים ביטון, המשמש במקביל כמנכ"ל תנועת ש"ס ומנכ"ל מעין החינוך התורני, לא יוכל להמשיך לשאת בשני התפקידים במקביל.

במענה לפניה שהתקבל מתנועת חדו"ש שביקשו לבחון את חוקיות כהונתו הכפולה של חיים ביטון, קבע נזרי, כי למרות טענות חיים ביטון כי רשת המעיין מובחנת ומובדלת ממפלגת ש"ס, ואין למפלגה נגיעה או השפעה פוליטית על הצוות החינוכי של הרשת ותלמידיה - חל איסור לכהן בשני התפקידים יחד.

נזרי כתב בהחלטה כי "כהונתו הכפולה של מר ביטון כמנכ"ל רשת החינוך 'מעין החינוך התורני' ובמקביל כמנכ"ל מפלגת ש"ס, עומדת בניגוד לדרישות חוזר מנכ"ל משרד החינוך בעניין. הדברים אמורים ביתר שאת לאור הדוגמאות המעשיות מהשטח, שהובאו לידיעתנו על ידי משרד החינוך, המלמדות על פעילות ישירה של מר ביטון מול תלמידי ומורי הרשת".

"בהתאם לכך", כותב המשנה ליועמ"ש, "מר ביטון לא יוכל להמשיך ולשאת בשני התפקידים במקביל, ועליו להחליט בהקדם על פרישה מאחד מהם". נזרי מפרט על הבעיות בכהונה הכפולה, עקב איסור תעמולה פוליטית בבתי הספר.

נזרי כותב כי "נחשפנו בדוגמאות שונות בזמן האחרון, המצביעות על כך שישנם ממשקים בין מר ביטון לתלמידים ועובדי הוראה של הרשת. דוגמאות אלה מבססות את הטענה כי לא ניתן להפריד בין מנכ"ל הבעלות לשאר עובדי הוראה. בהתבסס על ידיעות חדשותיות שפורסמו ברשת האינטרנט, ניתן ללמוד כי מר ביטון עורך סיורים במוסדות הרשת".

רז נזרי ש"ס חיים ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד