ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המפה שתסעיר את ספרא

כך תחולק שכונת רמות בגיבוי הרבנים מעל ראשם של הנציגים

לקראת סערה בכיכר ספרא? מאחורי גבם של הנציגים החרדים ובגיבוי רבנים, על פי המפה שמקורה במתווה השכונות שמתגבש בימים אלה, יוקמו סמינר ממלכתי דתי ובית ספר יסודי ממלכתי דתי ברמות ב' המעורבת, חרף התנגדותו של רב השכונה | 'בחדרי' חושף את הפרטים לראשונה

כך תחולק שכונת רמות בגיבוי הרבנים מעל ראשם של הנציגים
חרדים/חילונים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כיכר ספרא סוערת מזה כחודש לאחר פרסומים על מתווה השכונות החדש, שיוזם ראש העיר משה ליאון, לצד חבר ועדת הרבנים של דגל התורה הגר"ב סולובייציק, מאחורי גבם של נציגי הסיעות החרדיות. ל'בחדרי חרדים' הגיעה מפה משכונת רמות שכבר מעוררת סערה במועצת העיר ירושלים.

על פי המפה שהגיעה לידינו ומקורה בדיונים בעיריית ירושלים, והלשכות העסוקות בחינוך בעיר ירושלים, שמתוכנה עולה כי בניגוד להסכם הקואליציוני יוקמו מוסדות ממלכתי דתי, וכך גם ימצא פתרון לתלמוד תורה אורלוויק, שעורר סערה עוד בקדנציה של ראש העיר הקודם ניר ברקת.

על פי המפה שמקורה במתווה השכונות שמתגבש בימים אלה, יוקמו סמינר ממלכתי דתי ובית ספר יסודי ממלכתי דתי ברמות ב' המעורבת. כאשר 'בחדרי חרדים' פרסם לפני כמה חודשים מכתב של רב שכונת רמות הרב ישראל גואלמן המתנגד להקמת מוסדות אלו בשכונה.

המפה המדוברת.

גולת הכותרת הוא תלמוד תורה אולוויק, שעורר קרב פוליטי בכהונת ברקת, שבשיאו התערבו חלק מראשי הסיעות החרדיות שהתקשו למצוא מבנה, ועל פי המתווה שמתפרסם כאן לראשונה, צפויים בתלמוד תורה למצוא פתרון עם הקמת מבנה לתלמוד תורה על ציר גולדה מאיר בכניסה לשכונת רמות המתחרדת.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי יועצת ראש העיר לענייני חינוך, סיירה בתקופה האחרונה לצד עסקנים חרדים בכירים במוסדות בשכונת רמות ובקריית יובל, לקראת מה שנראה כגיבוש מתווה שיעשה הצרחה בין מוסדות חרדים לחילונים.

עוד נקודה שמקבלת אישור במפה, היא הקמת הבריכה בקאנטרי, שכבר אושרה על ידי ראש העיר שאמר לאחרונה בראיון כי היא תפעל בשבת, מעשה שמוביל לזעם בקרב קהילת החרדים בשכונה, המהווים רוב מוחלט ברמות ורוב מוחלט באזור בו תופעל הבריכה.

מלשכת ראש העיר משה ליאון נמסר ל'בחדרי חרדים': "מתווה השכונות שנועד לפתור מצוקה רבת שנים של הציבור החרדי מתגבש בימים אלו בעבודה משותפת של ראש העיר, חברי המועצה וגורמי המקצוע בעירייה. מטבע הדברים בעיצומו של התהליך מופרחות ספקולציות חסרות בסיס אודות פרטי המתווה וההקצאות השונות וכן לגורמים ולאנשים הפועלים בענין שהקשר בינם לבין המציאות מקרי לחלוטין כך גם בפנייתכם המדוברת".

עוד נכתב בתגובה: "התהליך הוא מורכב מאחר ומתקיימים דיונים עם חברי הקואליציה מקיר לקיר ועם ראשי הסיעות, אנו תקוה כי התהליך יסתיים בקרוב ובכך יבוא הקץ לסבלם המתמשך של הילדים החרדיים הסובלים ממצוקה חריפה של מוסדות חינוך".

מאבק השבת בירושלים בריכה מחללת שבת שכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד