י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השר הזועם הורה לבדוק

מקומם: האם הפרופ' פטר המיליארדר מבידוד

מיליארדר שנחת במטוס פרטי בישראל קיבל פטור מיוחד מבידוד. לדבריו, מי שנתן לו את האישור לכך, הוא לא אחר מאשר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו | שר הבריאות זועם וביקש מהמנכ"ל היוצא לערוך בירור ולנקוט בכל האמצעיים העומדים לרשותו

מקומם: האם הפרופ' פטר המיליארדר מבידוד
יולי אדלשטיין/איתמר גרוטו צילום: פלאש 90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, לערוך בירור עם המשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, נוכח מה שנחשף הערב (רביעי) ב'ערוץ 12', לפיו פטר אדם שהגיע מחוץ לארץ מבידוד, וכן לבחון את העניין בכל הכלים המשמעתיים העומדים לרשותו. השר מצפה לקבל תשובות מהבירור כבר מחר.

מדובר בסיפור שחשפה העיתונאית יולן כהן ב'ערוץ 12', אודות איש העסקים טדי שגיא שהגיע במטוסו הפרטי מקפריסין היישר למסיבה שערך חברו איש העסקים הישראלי איציק טולדנו. 

על פי דיווחה, בגין הפרת חובת הבידוד מצדו, שקלו בכירים במשרד הבריאות להגיש נגד שגיא תלונה במשטרה, עבירה עליה אמור היה לספוג קנס בגובה 5,000 שקלים. אולם, שגיא הפתיע וטען כי קיבל אישור מפרופ' איתמר גרוטו, שאמר לו כי הוא פטור מבידוד. הכתבת יולן כהן מציינת כי לאחר בדיקה, התברר כי אכן פרופ' גרוטו אישר לאיש העסקים להסתובב בישראל ללא בידוד.

עוד חשפה בשידור, כי טדי שגיא פנה ראשית אל המנכ"ל משה בר סימן טוב ומשסורב על ידו פנה אל משנהו פרופ' גרוטו אשר אישר לו כי הוא פטור מחובת בידוד.

כאמור השר יולי אדלשטיין זעם על הפרסום והורה למנכ"ל היוצא בר סימן טוב לערוך בירור ולהגיש בפניו את התשובות כבר מחר: "במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכאשר אנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד אשר יסכנו את בריאות הציבור", אמר השר והוסיף, "מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל'חדשות 12' כי "מדובר בטעות חמורה בשיקול הדעת ויערך בירור בעניין". מטעמו של איש העסקים טדי שגיא נמסר כי "טדי שגיא הגיע לישראל כחוק ופעל כחוק לפי ההנחיות המתאימות שקיבל".

יולי אדלשטיין איתמר גרוטו טדי שגיא בידוד ביתי משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד