ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מהלך דרמטי

נשיא המועצת כינס את הרבנים והורה על הקמת סמינרים ספרדים

במהלך ישיבה דרמטית שהתקיימה אמש במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה שעסק בנושא הסמינרים, הוא הורה לפעול להקמת סמינרים ספרדים ולשלוח בנות ספרדיות להתחנך בהם. לצד זאת, השר דרעי קרא להעביר תקציבים למוסדות ספרדיים על חשבון אלה של האשכנזיים

נשיא המועצת כינס את הרבנים והורה על הקמת סמינרים ספרדים
הכנס בבית נשיא המועצת הגר"ש כהן צילום: באדיבות המצלם

ישיבה דרמטית התקיימה אמש (שלישי) במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, שעסק בנושא הסמינרים ובסופו הכריע כי יש לפעול להקמת סמינרים ספרדים ולשלוח רק למוסדות האלה את הבנות הספרדיות, כשיו"ר ש"ס השר דרעי קרא להעביר תקציבים להקמת המוסדות הספרדיים על חשבון הסמינרים האשכנזיים.

את דבר הישיבה חשף העיתונאי שמעון ליברטי, כי אתמול בשעות הערב התכנסו במעונו של נשיא המועצת בכירי ראשי הישיבות הספרדיות ובהם הרב אברהם סלים, הרב יהודה כהן, הרב שלמה זעפרני, הרב יוסף בן עמרם, הרב פנחס איפרגן, נציג ועדת הרבנים לענייני הסמינרים, יחד עם יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי ומנהלי הסמינרים.

במהלך הכינוס גובשו תכניות פעולה מפורטות וברורה לפיה הרב שלמה זעפרני, לצד שניים מגדולי הרבנים, יצורפו ל'ועדת הרבנים' שתהיה אחראית על הסמינרים הספרדים ותקבע את צורת הפעולה, הן בסמינרים הקיימים על מנת לחזקם ולשבחם, והן בתכניות להקמת הסמינרים החדשים כפי הצרכים שיהיו בעיר ירושלים וברחבי הארץ.

ראש הישיבה ביקש כי לפעול לבניית סמנירים, כשהוחלט להורות לנציגי התנועה בעירייה לפעול כבר לקראת שנת הלימודים תשפ"א, לשבץ את הבנות הספרדיות בסמינרים הספרדים, בהתאם להחלטות והנחיות ועדת הרבנים, שתבחן כל מקרה לגופו.

בנאומו אמר נשיא המועצת, "אם לא הייתה קמה תנועת ש"ס איפה היינו היום. כמה נלחמו איתי, שהקמנו את ש"ס. גם מי שהיו איתי בהקמה כולם ברחו, נשארתי לבד. יש כאלה שמנסים להידמות להם, הם לא מתביישים?! מסכן מי שמתבייש בזה שהוא ספרדי", לדבריו, "אנחנו צריכים להיות חזקים בדרכנו, להתחיל לעשות את הדברים".

השר אריה דרעי אמר בישיבה: "אין ספק שהבעיה הגדולה היא שאין בתי ספר יסודיים מכיתה א', ואז כל הבעיה הייתה נפתרת. אנחנו משנים גם את זה, מתחילים לפתוח כיתות א', זה לא קל ולא פשוט, אני מאמין שבעוד שנתיים כבר יהיו בכל השכונות בירושלים בתי ספר יסודי לבנות אברכים, וכבר אני רואה את הפניות שיגיעו אלינו להפעיל לחץ שיקבלו את הבנות שלהם לבתי ספר האלה. זה יקרה".

דרעי הוסיף, "בינתיים אנחנו צריכים לדאוג לבנות שכעת ובשנים הקרובות עולות לסמינר ולתת להם את המענה הטוב ביותר, בלי להזדקק לחסדי אחרים ולהידפק על דלתותיהם כעני בפתח". לדבריו, "היום הציבור הספרדי יכול להתחרות בכל נושא. גם אצל הבנות יש הבדל גדול מאוד בין החינוך הספרדי לחינוך אחר, זה לא רק אצל הבנים, כפי שחשבנו פעם, היום גם אצל הבנות יש כבר את הגאווה והכבוד שהן ספרדיות, והן מתלוננות שהן לא מרגישות בנוח, הן לא יכולות להתבטא, אם זה בנושאים שיש לנו שיטה אחרת, פסיקה אחרת ואפילו בעניינים חברתיים ותרבותיים".

"לא צריך להתרגש אם פלוני או אלמוני יגידו ככה או ככה. ברגע שתצא הקריאה הברורה, ויבינו שכל הכוחות התורניים והציבוריים מופנים בשביל לבנות ולקדם את הדבר הזה, זה יצור שינוי אווירה בציבור. מי שרוצה ללכת ולהתקבל לסמינרים אחרים שתעשה את זה", הוסיף דרעי.

השר קרא לנציגים לפעול להשגת תקציב להקמת בנות ספרדיות, "ללכת ולהילחם שיקבלו ולתת להם עוד תקציבים שלא מגיעים להם רק כדי שיסכימו לקבל את הבנות, זה דבר שאנחנו לא חייבים לעשות. מה שאנחנו חייבים זה לתת לבנות אלטרנטיבה ראויה, ולכן בזה צריך להשקיע את כל הכוחות. במקום להפנות את כל האנרגיות והתקציבים לשם, לנצל את זה לבנות את התשתית הראויה גם בסמינרים הקיימים וגם לפתוח ולהקים עוד סמינרים".

אפליית תלמידות ספרדיות אפליית תלמידות בסמינרים הרב שלום כהן אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד