י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הבן בעט בשוטרת ועוכב

מעצר האב החרדי: תיעוד חדש ממצלמת השוטרים

תיעוד חדש שמפרסמת הערב המשטרה מציג זווית שונה לגבי מקרה מעצר האב החרדי בקרית יובל ועיכוב בנו בן ה-13 לחקירה. בתיעוד נראה האב בורח מהשוטרים שמודיעים לי כי הוא מעוכב וביקשו את פרטיו. בנוסף טוענת המשטרה כי הילד בעט בשוטרת, עוכב ושוחרר למעצר בית • צפו

מעצר האב החרדי: תיעוד חדש ממצלמת השוטרים
האב החרדי צילום: מתוך מצלמת השוטרים

שעות לאחר הדיווח ב'בחדרי חרדים', לצד תיעודים ברשתות החברתיות ממעצר אלים לכאורה של אב חרדי בקרית יובל, מתיעוד שמפרסמת המשטרה ניתן ללמוד זווית נוספת על שהתרחש.

בתיעוד נראים השוטרים גובים עדות משכנים המתלוננים על האב שמפחיד אותם והם דורשים הגנה. לאחר מכן שוטרים שפוגשים באב החרדי מודיעים לו שהוא מעוכב לחקירה, אך הוא מזלזל בהם ושואל אותם, "מה אני פושע", ואז פותח במנוסה מהם, כעבור דקות הוא מוכרע ונעצר.  

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה על סכסוך שכנים הכולל חשד לאיומים, השתוללות וגרימת נזק מצד אב ובנו, הוזעקו למקום שוטרים. כפי שניתן לראות במצלמות הגוף של השוטרים, האב סרב להזדהות, ניסה להימלט בריצה וכשהשוטרים רדפו אחריו ועצרו אותו, אף התעמת איתם פיזית בניסיון למנוע את המעצר".

עוד הוסיפו במשטרה, "במהלך ניסיון ההשתלטות על העצור, בנו שהיה במקום בעט בשוטרת, הכה אותה עם ידיו וניסה לקחת את נשקה בניסיון למנוע ולשבש את המעצר. במהלך הארוע השוטרת נפצעה ובסיומו השוטרים עצרו את האב ובהמשך עיכבו גם את בנו לחקירה, בסיומה שוחרר הקטין למעצר בית", לשון התגובה.

כזכור מוקדם יותר הערב, פרסמנו ב'בחדרי חרדים', תיעוד בלעדי בו נראים השוטרים עוצרים באלימות את אדם חרדי, כשלטענת עדי ראיה הסיבה למעצר היא פניה של האב לשכן שהגיש את התלונה על בניית 'מחנה ילדים' בחצר הבית המהווה מטרד לשכנים.

עד ראיה שנכח במקום בשעת המעצר, סיפר ל'בחדרי חרדים': "זה היה נראה כאילו עוצרים פושע. צריך לשים סוף לאלימות המשטרתית. אף מעשה לא מצדיק מעצר כזה של ילד בן 13".

בסרטון נוסף שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים השוטרים נכנסים לביתו של הנער ושולפים אותו בכוח, זאת למרות תחנוניה של האם. מטעמי צנעת הפרט אנו נמנעים לפרסם את הסרטון בשלב הזה.

לטענת עורך דין איתמר בן גביר: "החוק מאפשר לשוטרים להיכנס לביתו של אזרח פרטי במקרים חריגים בלבד", בן גביר אומר כי הדבר מותר רק במקרה שאזרח נמצא במצוקה או שנעשתה עבירה המוגדרת "פשע", או לחלופין בצו בית משפט".

תקיפת שוטרים אב חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד