י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כך הפתיע הגראמן את שר המים

לייבל'ה: מדוע הוחרם רכב היוקרה של השדרן

לייבל'ה עבר שבוע סוער במיוחד לאחר שחסידות מסוימת, מאוד לא אהבה את הכינוי שהצמיד לה • והשבוע: הסטטוס של סגן ראש העיר מפרשת 'ויז'ניץ נגד אייכלר', הגראמר המפורסם שהפתיע את שר המים החדש, הנכד של גדול הדור שמעתיק משכנו מחזו"א לרשב"ם, וגם הסיפור הדרמטי: מה רצו אנשי ההוצאה לפועל משדרן הרדיו החרדי • כנסו כנסו

לייבל'ה: מדוע הוחרם רכב היוקרה של השדרן
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע סוער ועמוס במיוחד עבר על לייבל'ה בכל מה שקשור למתקפות שעבר בקבוצות הוואטספ השונות, לאחר שחטא בהלצה על חסידות מסוימת שלא אוהבת את השם 'שיכון'. למעשה לייבל'ה כבר התנצל, אך עדיין הוא ממשיך ליהנות מהנפצות והחרמות. מכאן לייבל'ה קורא לכולם: המשיכו כך. זה דבר טוב ועצום. כן ירבו. 

תחילה לייבל'ה פותח בסיפור דרמטי שמסעיר את עולם התקשורת. אנשי הוצאה לפועל בשליחות אחד הבנקים הגדולים בישראל - שלאחרונה התאחד עם בנק אחר - עקבו בשבועות אחרונים אחרי שדרן מפורסם במגזר וזאת במטרה להחרים את רכבו המפואר בשל חוב לבנק. כחלק מהמעקב, נצפתה חבורת הגברתניים מפטרלת סביב ביתו של השדרן, אך הם לא הצליחו להחרים את הרכב, מאחר והחנייה סגורה עם שערים.

במקביל, הם נראו גם סביב מקום עבודתו של האיש, כשהם מסתובבים שם הלוך וחזור. לאחר מספר ימים של מעקב בלתי פוסק, הרכב הוחרם והשדרן נאלץ לשבת עם הנהלת הבנק והגורמים הרלוונטים הנוספים ולבסוף הגיעו להסכמה על פריסת תשלומים מחודשת לשביעות רצון כל הצדדים. לייבל'ה המודאג ימשיך לעקוב אחרי הסיפור שגרם לחץ רב בתעשייה.

בנוסף, לייבל'ה חושף השבוע כי אחד מנכדיו של גדולי ישראל בבני ברק, שמתגורר ברחוב חזון איש, עתיד לעבור לדירה ברחוב רשב"ם, עקב הצורך להיות ליד הסבא. 

יקיר המדור הוא ללא ספק השר זאב אלקין, שמאז נבחר להיות שר המים של מדינת ישראל, לייבל'ה מעריץ אותו ברמות מטורפות וזאת למרות שלייבל'ה אוהב רק קולה זירו.

השבוע הוא ראה לייבל'ה משהו ששנים הוא כבר לא ראה. בחתונת בתו של שמשון בלומנטל, יו"ר סניף הליכוד בביתר עילית, עם בנו של בר יוחאי שמעון, מנכ"ל ישיבת צאנז, ראה לייבל'ה את הגראמר מוריד גראמן על שר המים, עד שהשר נשטף כולו. צפו ואל תחמיצו.

ובעוד הסערה באגודת ישראל מסרבת לרדת מהכותרות, 'בחדרי חרדים' הביא השבוע את הראיון המלא והדרמטי של ח"כ אייכלר לקול בעלזא. הראיון היכה גלים ויש אומרים שהוא זה שהוביל לכינוס ועדת השמונה היום (חמישי).

אבל מבחינת לייבל'ה הסיפור הוא גדול הרבה יותר: מי שהפך ל24 שעות, מסגן ראש עיריית בני ברק, לצייצן סטטוסים בוואטספ, הוא שיקי מנדל הויז'נציאי, שכתב בסטטוס שלו "תהא שנת תרפפ"ו" כשהוא מתכוון לרמוז לקטע מדבריו של הח"כ הבעזלאי.

במחאת האמנים השבוע מול הכנסת, ראה לייבל'ה המפיק החרדי עוזר דרוק, שהצטרף למחאה כמו שרק הוא יודע. על הדרך גייס את ח"כ ינון אזולאי והסביר לו ברורות את סיבת המחאה. לייבל'ה משער שהסיבה היא בעיה ב'בר משמחים' שאפשר לפתור אותה אבל כנראה שהבעיה יותר גדולה. 

ואפרופו אמנים, איש התקשורת ויחסי הציבור אליהו אליוביץ, הודיע היום בתדהמה כי אחרי כעשור, רשת רוטרניק צפויה להיסגר בתחילת 2021. לייבל'ה קיבל את הידיעה בהלם מוחלט ולא יפרט את הסיבות, כי אליוביץ סיפר על כמה דברים אוף-דה-רקורד. בין הדברים הוא סיפר כי אסור לו לגבות תשלום סמלי על מנויים על שירות שהוא מעניק בוואטס אפ. אליוביץ מבטיח כי הרשת תפעל עד יומה האחרון כפי שפועלת בכל יום מאז הקמת הרשת. לייבל'ה התנחם. 

הלם נוסף קיבל לייבל'ה ועד עכשיו הוא לא יודע את נפשו, לאחר שגואל ועקנין עוזב אחרי ארבע וחצי שנים את מסודות הבבא סאלי. לייבל'ה לא יודע איך להמשיך מכאן. 

בירושלים, לאחר מחאת האמנים, ראה לייבל'ה בשמחת שבע ברכות, לרגל נישואי בת הרב דרוק, מקורבו של הגר"ח קנייבסקי, את יצחק פינדרוס, ישראל תיק, ויוסי שיטרית, סועדים את ליבם בישיבה בגבעת שאול.

לייבל'ה הגיע גם לאלעד השבוע, שם ראה את העסקן ברוך דייטש המתוק, שעבר לגור בעיר, לצד היותו קבוע במירון, ממלא לוטו. אם יזכה - דירה במירון.

ואפרופו מירון. לייבל'ה הגיע לרבי שמעון בר יוחאי, שם ראה את הצלם התותח ישי ירושלמי, שמתעד בכל מקום וכולם מחפשים להכיר את דמותו. ישי נצפה עם הזמר יונתן רזאל, דקות אחרי שקיבלו מרחוק את ברכתו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא.

וממירון לטבריה. ממרומי ציונו של רבי מאיר בעל הנס, ראה לייבל'ה את הרשם של הישיבות, אורי זלזניק, מתענג על עבודת הרשמים ומתכנן את יעד הנדל"ן הבא. 

גם את בית שמש לייבל'ה לא פספס השבוע וראה ביום חמישי מול מערכת עיתון 'הדרך' מסעדה חדשה שנפתחה ברחוב הצבע בעיר. את המזוזות קבע איך לא, ח"כ משה אבוטבול, שגם אכל את מנת הטושלנט הראשונה בהנאה מרובה. 

עם שוך מגפת הקורונה, לייבל'ה הגיע השבוע גם לארה"ב - על סמך ההנחה שרבים מבני העם היושב בברוקלין כבר נדבקו. 

תחילה לאורח מיוחד שהגיע לארץ ונצפה במסגרת שלישי אישי, קבלת קהל לציבור הרחב בלשכתו של מיכי אלפר, מ"מ ראש עיריית חיפה. תמשיכו להכיר את האיש והאגדה מאיר ברנשטיין ממונסי ניו יורק שהגיע לביקור בחיפה לאחר בידוד של שבועיים במלון בידוד כמובן.

בשטיבל 43 בבורו פארק, ראה לייבל'ה את האדמו"ר מויז'ניץ מירושלים, בשיחה עם הגבאי והעסקן הרב ראובן חיים וויינברגר, שם השתתף בשמחת ברית לנכד דיין ביהמ"ד והתעניין בשלומו של האדמו"ר מבעלזא וביקש למסור דרישת שלום בשמו.

לייבל'ה הגיע לחתונה הגדולה ‏בחצרות נירעדהאז - באבוב; בנו של הרה"צ רבי חיים לייב וואלטער, אב"ד נירעדהאז, עם בת פנחס מרדכי גערמאן, ר"מ בישיבת באבוב. החתונה התקיימה כפי ההנחיות כפי שתוכלו לראות בסרטון הוידאו. 

גם הנגיד הצעיר, אברומי זופניק, הגיע לאחל מזל טוב בדבקות ונישק את ידו של אב"ד נירעדהאז. 

בשמחה אחרת ובשבע ברכות של השותף של הנגיד יידל מנדל, ראה לייבל'ה את המשפיע הצדיק רבי נחמן בידרמן, שהגיע מישראל, מי שהתברך היה הזמר שלומי דסקל שזכה לחמימות מהמשפיע שהתרגש מקולו המיוחד. 

ולפינת המזל טובים המורחבת ביותר השבוע

תחילה עם שמחת בר מצווה שאי אפשר היה לפספס השבוע, שנערכה לבנו של היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך, יו"ר למענכם, שהתקיימה במתכונת מצומצמת בשל התפרצות הקורונה.

בשמחה השתתפו; הגר"ימ לאו ובנו רבי צבי לאו, הגאון רבי סיני הלברשטם, פרופ׳ גבי ברבש, פרופ׳ גמזו, מנכ"ל איכילוב, פרופ׳ פרס מנכ"ל שניידר, מנכ"לית בית החולים אסף הרופא, יוחנן לוקר מנכ"ל הכללית, ד"ר בני דוידזון, מנהל היעוץ הרפואי ב'למענכם', השר צחי הנגבי, ח"כ יעקב אשר והנגידים דן גרטלר ומיכו מירלשוילי.

למי שלא הספיק להיות בבר מצווה המצומצמת, השבת יתקיים קידוש ענק בבית הכנסת 'אהל אברהם' ברחוב הרב קוק. לייבל'ה ייאלץ להיעדר עקב התחייבויות קודמות. 

שרשרת שמחות שבוע הבא במגזר: הרב החסיד המפואר, אברהם איסר בריסק, יו"ר בולטון פוטנציאל ובנש"ק בפני עצמו, ישיא את בתו בשעה טובה עם בנו של הרה"ח ר' חיים רוטנשטיין. שמחה נוספת היא של האסטרטג יעקב איזק, מלשכת שר השיכון, שישיא את בתו בשבוע הבא. איזק ארגן לעצמו בסטנד ביי שני אולמות מפאת הנגיף. 

לייבל'ה השבוע ביקר לראשונה בסמינר מאיר במודיעין עילית, אם תשאלו מדוע? חתונה לבתו הגדולה של העיתונאי ואיש 'המודיע' יעקב רייניץ, שמפאת המגבלות, חגג בסמינר של קובי רוזנשטיין, תוך שמירת כל ההנחיות המחמירות של חסידות צאנז. 

בכניסה לאירוע ליילבל'ה התבקש לרשום את שמו, אך נתן מספר שגוי בטעות. בתוך השמחה, ראה לייבל'ה תמונה היסטורית של כמה חברים טובים מתקופה של לפני חמש עשרה שנה, אז התגבש עולם הנייעס במסעדת שטיסל ברחוב הרב שך. רייניץ היה כתב ב'בקהילה' ולייבל'ה היה רק בחור ישיבה.  

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר רחובות ונציג אגודת ישראל בעיר, הרב פנחס הומינר, להולדת הנכד, בן בכור לבנו שמחה הומינר, משב"ק האדמו"ר מקרעטשניף.

ברכת מזל טוב לסופר חיים ולדר לרגל הולדת הנכד, בן לבנו משה ולדר, בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאיש והר יונה ג', העסקן הבעלזאי, הרב זאבי פרקש, ולאביו הרב הרשל פרקש, מנכ"ל מרכז מוסדות בעלזא, לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. שמחת הברית: בשבת קודש אצל האדמו"ר מבעלזא, תוך שמירת כל ההנחיות. 

ושמחה גדולה השבוע בעולם החזנות: בת ראשונה נולדה לחזן חיים ויסמן. לייבל'ה מדווח כי הקידושא רבא בשבת הקרובה תתקיים אצל חמיו, ברחוב הרב בלוי 12, כניסה ד' בירושלים.

לייבל'ה מברך את ויסמן מכל הלב, גם בשם צוות מסעדת דייטש המיתולוגית במאה שערים. כמו שלייבל'ה יודע - ויסמן מחמם את השניצל הכי טוב שיש.

 

ברכת מזל טוב לחיים שטרן, מנכ"ל 'תינוק בריא', לרגל שמחת בר המצווה לבנו אברהם דניאל בשעה טובה ומוצלחת. השמחה תתקיים השבת כפי ההנחיות בבית המדרש 'מאורי אור' באשדוד. 

ברכת מזל טוב לבן מנכ"ל מוסדות "כאייל תערוג", יצחק הרוש, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו. מי שנצפה בשמחה חוזר לשגרה הוא יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, שחזר לשגרה לאחר סדרת אירועי הבר מצווה לבנו היקר, והגיע לשאת דברים ולכבד בשמחת בר המצווה.

ברכת מזל טוב לצלם הנודע מחיפה, אהרן ברוך ליבוביץ, עורך מגזין הציבור החרדי, לרגל שמחת הולדת הבת. לייבל'ה הפסיק לספור בלעה"ר ומאחל מזל טוב גם בשם המנכ"ל חונה דייטש.

ברכת מזל טוב לבני מחלב, יו"ר 'מתחברים', לרגל הולדת בנו הבוקר בשעה טובה. לייבל'ה מאחל שיזכה לגדלו לחופה ולמעשים טובים.

ולסיום, ברכת מזל טוב לעיתונאי חיים יעקובזון, עורך ומגיש ברדיו קול חי וחדשות 'הסקופים', לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

 

לייבל'ה רכילות חרדית זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד