י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות בבניין

נזילת מים היא לעתים בעיה מורכבת ולא זולה לתיקון. כאשר היא קורה בבית פרטי ברורה לגמרי שאלת האחריות לפתרון, אך בבניין גדול ומשותף עולה אתגר חדש, מורכב ודיפלומטי; אם מבנה שלם סובל מדליפה ונזק אפשרי שמחייב בדיקה ומענה, מי מדייריו יישאו במכה הכלכלית?

כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות בבניין
נזילה צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות

נזילת מים היא לעתים בעיה מורכבת ולא זולה לתיקון. כאשר היא קורה בבית פרטי ברורה לגמרי שאלת האחריות לפתרון, אך בבניין גדול ומשותף עולה אתגר חדש, מורכב ודיפלומטי; אם מבנה שלם סובל מדליפה ונזק אפשרי שמחייב בדיקה ומענה, מי מדייריו יישאו במכה הכלכלית?

בבניין עלולות לקרות דליפות סמויות, שאם לא יטופלו ביעילות ובזריזות, יגרמו עם הזמן נזק נלווה כמו ריקבון, התפוררות ואפילו קריסה. נזילה פעילה היא טרדה שלא תיפתר מעצמה. הזנחה עתידה להחמיר גם משבר קטן, ולייקר משמעותית כל תשובה עתידית.

בבניין משותף צרה שנוגעת לדייר אחד עלולה לנבוע מדירה אחרת. לפעמים נקודת ההתנקזות וההיקוות כלל אינה נקודת מקור הרטיבות, לכן אי בהירות כזו תהפוך מהר לבעיה טעונה בין השוכנים או הבעלים בנכס.

איך מזהים נזילה בבניין מגורים משותף?

נזילה בחצר: מדובר בדליפה ממערכת אספקת מים לבניין, זיהוי צריכה עודפת של מים או פניה מתאגיד המים לגבי צריכה חריגה.

דרכי איתור הנזילה תתבצע על ידי מערכת שמע, קורלציה, או מערכת לאיתור על ידי גז.

מערכת נוספת בחצר אשר עושה שימוש באספקה מתאגיד המים היא מערכת ההשקיה. בכדי לאתר נזילה במערכת זו יש צורך להשתמש גם כן באותן מערכות לזיהוי כשל, מערכת לאיתור ע"י גז ידידותי לסביבה, מערכת שמע.

ישנן שתי מערכות מים נוספות בחצר בהן :

מערכת ביוב או מערכת לפינוי מי הגשם.

בדרך כלל מערכות אלה עוברות בתוך האדמה ובמקרה של דליפה באחת ממערכות האלו, הכוח הכבידה מושך את המים מהנזילה כלפי מטה ואז לא נראה סמנים על כך שיש נזילה בבניין. במקרים מהסוג הזה מומחה לאיתור נזילות מתמודד עם נזילה סמויה.

מעטפת: כשלי איטום חיצוניים לבניין - זיהוי חדירת מים דרך קירות חיצוניים, אריחי חיפוי שבורים, חוסר רובה סדקים בטייח או חדירת מי גשם דרך הגג בעקבות כשלים באיטום דרך התקרה לתוך המבנה, דרכי איתור הנזילה תתבצע על ידי  מצלמה תרמית, מצלמת רחף או מצלמה זום 40X.

בין קומות: נזילה מצנרת וורטיקאלית, צנרת גשמה או ביוב - זיהוי רטיבויות בין הקומות  דרכי איתור הנזילה תתבצע על ידי סיב אופטי לצילום פנים צנרת, בלון פניאומטי, מצלמה תרמית.

למנוע סכסוכי שכנים

התשובה גם לתיקון חסכוני ופשוט וגם למפתח החיוב בהוצאות הוא גילוי ממוקד.

קל לזהות נזילה בדירה; סימנים כמו שקיעת רצפה, נפיחויות או שינויי גוון לאורך "עורקים" בצבע, הופעת ירוקת, ריחות ריקבון ועובש שמקורם בגן חיות של בקטריות. אין שום חומרי ניקוי או איטום שיתנו מענה. לעומת זאת, בדיקה אחראית, מקצועית ומוסכמת תהיה צעד חכם לטיפול, מיקוד האשמה וחלוקה הוגנת של ההוצאות.

הוזלת עלויות משותפת

אם בעבר היה אינסטלטור מפרק חצי רצפה כדי לאתר סתימה והצפה, כיום ניתן להיעזר בשרותי מומחים לאיתור נזילת מים. לרשותם עומדים מגוון כלים ממוחשבים ומודרניים, שמאפשרים לאבחן ולזהות מראש ובאופן ברור את נקודת ומקור התסבוכת.

בדיקות אקוסטיות, בחינה באמצעות לחצי מים וגז, סקירה תרמית אינפרה אדומה או צילום בסיב אופטי, כולם מסייעים כיום לזיהוי דליפות. דו"ח מקצועי ואובייקטיבי מצד מומחה בלתי תלוי יוכל לפרט מראש את הגורמים ואת העלויות לתיקון, ובכך ישמש בסיס הוגן להתחשבנות בין הדיירים.

לייעוץ חינם עם מומחה לאיתור נזילות מים - לחצו כאן >>

נזילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד