י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרשת ההיתר למילארדר • פרסום ראשון

הגר"י דרעי יוצא להגנת פרופ' גרוטו: אזנו קשובה לשאלות הרבנים

פרסום ראשון: בצל הדרישה של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שגרוטו יתפטר מתפקידו - פונה רבה של באר שבע לשר הבריאות ומבקש להשאירו בתפקידו • בין היתר אמר הרב: "אזנו הייתה קשובה לשאלות הרבנים, מספר הטלפון האישי היה ידוע כמעט לכל רב בישראל"

הגר"י דרעי יוצא להגנת פרופ' גרוטו: אזנו קשובה לשאלות הרבנים
הרב דרעי ופרופ' גרוטו צילום: פלאש 90, באדיבות המצלם

על רקע המתיחות בצמרת משרד הבריאות ולאחר שמנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב קרא למשנה שלו פרופ' איתמר גרוטו להסיק מסקנות ולהתפטר מתפקידו, לאחר שלדבריו מעל באמון הציבור ולא שימש דוגמה אישית בכך שאישר למיליארדר מקפריסין להיכנס ארצה ללא חובת בידוד - יוצא הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, להגנתו של גרוטו וקורא לשקול את העניין. 

במכתב שמוען לשר הבריאות יואל אדלשטיין ומתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כותב הגר"י דרעי כי, "בעקבות פרסומים בכלי התקשורת מהבוקר אודות התנהלותו של פרופ' גרוטו באחת מהחלטותיו וכוונת משרדך להכריע היום בהמשך כהונתו, בשל הערך העליון של "אמון הציבור", הרגשתי חובה מוסרית להפנות אל תשומת ליבך כמה עובדות שחוויתי בהם מכלי ראשון, אשר יש בהם כדי להצביע על תפקודו המסור והמעורר השתאות של פר' גרוטו ותרומתו האדירה בחיי הקהילה בתקופת השיא של המאבק העיקש בנגיף הקורונה, אשר להערכתי דווקא הגבירו מאוד את "אמון הציבור" בהנחיות המשרד".

"כידוע לך", כותב הרב דרעי לשר אדלשטיין, "שאלות הלכתיות רבות התעוררו בקרב הציבור הדתי בעקבות הנחיות המשרד, כמו תפילות בציבור ושיעורי תורה וטבילה במקוואות והגעלת כלים בערב פסח ועוד, וסמכותנו להכריע בהם תלויה במידה רבה בהנחיות מומחי הבריאות, כך שהיה צורך חיוני בקשר ישיר ורציף עם אישיות בכירה ומוסמכת מקרב המשרד".

הגר"י דרעי מציין כי גרוטו נשמע לרבנים, "אכן פר' גרוטו היה הדמות אשר אזנו הייתה קשובה לשאלות הרבנים (ולעתים אף בשעות הקטנות של הלילה), מס' הטלפון האישי היה ידוע כמעט לכל רב בישראל בנוסף לאנשי לשכתו שהתמידו להשיב בכתב ובע"פ על כל פניה בכבוד ובמאור פנים. וחשוב לי לציין, שכל ההנחיות השוטפות שפרסמתי ברבים היו מתואמות איתו אישית (ועל חלקם הוא גם עבר הגיה ואישר) ובלעדיו לא היתה העיר באר שבע צולחת את התקופה הזו בצורה מאוחדת כידוע ומפורסם לכל שומרי המצוות בעיר".

את מכתבו מסיים, "כמי שמכיר משכבר הימים את יושרך ואצילות נפשך, איני מטיל ספק בשיקוליך המקצועיים. אך דוקא בשל כך הרגשתי כאמור חובה להביא בפניך עובדה זו, למען תעמוד גם היא במכלול השיקולים. והנני לברך שחפץ ה' יצלח בידך בכל מעשיך ופעולותיך לבריאות הציבור, ושלא תצא שום תקלה מתחת ידך כל הימים, אמן".

כזכור, אמש חשפה העיתונאית יולן כהן ב'ערוץ 12' כי איש העסקים המיליארדר טדי שגיא הגיע לישראל במטוסו הפרטי מקפריסין, כדי להשתתף במסיבה שארגן חברו אשי העסקים הישראלי איציק טולדנו. במשרד הבריאות ביקשו להגיש נגדו תלונה במשטרה בגין הפרת בידוד, אך זה טען כי פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו פטר אותו מבידוד.

השר אדלשטיין שזעם על הפרסום, פנה מיידית למנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב וביקש ממנו לנקוט בכל הכלים המשמעתיים העומדים לרשותו כדי לברר את העניין ולהגיש לו את הממצאים עד היום (חמישי). השר הוסיף ואמר, "מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

איתמר גרוטו הרב יהודה דרעי יולי אדלשטיין משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד