י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאחורי הקלעים

הגרי"ג אדלשטיין: לפתוח את ישיבת פוניבז'

פרסום ראשון: הישיבה האחרונה שלא פתחה את שעריה היא ישיבת פוניבז' - ספינת הדגל של הציבור הליטאי בראשות הגרי"ג אדלשטיין • ראש הישיבה הורה לנשיא הישיבה לפתוח את הישיבה

הגרי"ג אדלשטיין: לפתוח את ישיבת פוניבז'
נשיא הישיבה אצל הגרי"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

ישיבת פוניבז' עדיין לא החלה את הלימודים למרות ההכרזות לפני שבועיים על תחילת השיעורים לתושבי בני ברק והסדר לימוד שהתקיים בליל שבועות. הבחורים מחוץ לעיר עדיין לומדים בבתי כנסת ברחבי הארץ ופוניבז' נשארה הישיבה האחרונה שעוד לא פתחה את שעריה לזמן קיץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים הייתה אתמול (רביעי) פגישה מכריעה בין נשיא הישיבה הגר"א כהנמן לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לאחר שבועות ארוכים בהם מתקיימים דיונים בין הנהלת הישיבה לצוותי משרד הבריאות.

נשיא הישיבה מביא את ההצעות על שולחנו של ראש הישיבה הגרי"ג. אמש עלה כאמור נשיא הישיבה למעונו של ראש הישיבה וישב עמו בחדר שעה ארוכה מאחורי קיר הזכוכית שמותקן בבית ראש הישיבה כשהשיחה מתנהלת באמצעות מיקרופונים.

הפעם הפגישה הייתה שונה, ראש הישיבה הודיע לו נחרצות שלפי דעתו עליו לפתוח את הישיבה בהקדם האפשרי. ראש הישיבה פירט שאמנם אי אפשר לקיים את מתווה הקפסולות בישיבת פוניבז' אבל יש מסמך הוראות מפורט מד"ר ר' משולם הרט שמאפשר את פתיחת הישיבות ועל פיו נפתחו מספר ישיבות בערב חג השבועות בלי קפסולות, ועל פי ההוראות הקפדניות והמתווה של ד"ר הרט או כל מתווה אחר מוטלת החובה לפתוח כעת את הישיבה.

נשיא הישיבה קיבל את דברי ראש הישיבה ואמר כי מבחינה טכנית גבעת הישיבה בנויה בצורה המקשה מאוד על פתיחת הישיבה שלא באופן חופשי לגמרי, בלי הוראות, ולכן אמר נשיא הישיבה כי ישב עם צוותי הנהלת הישיבה לבחון איך לפתוח את הישיבה מהר ככל הניתן, תוך שמירה על כללי הזהירות כפי שהורה לו ראש הישיבה.

יצוין שישיבת פוניבז' בראשות הגר"ש מרקוביץ התחילה את הזמן כרגיל והישיבה מתנהלת כרגיל כמעט מתחילת הזמן.

ישיבת פוניבז הגרי''ג אדלשטיין הרב אליעזר כהנמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד