י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסיפור המלא נחשף

הקרב על היו"ר: גור דורשת, דגל מתעלמת, ליצמן פנה לראש הישיבה

בחסידות גור לא מוותרים ומתכוננים במלוא המרץ להסתער על 'החינוך העצמאי' • המכתב ששיגרו יעקב ליצמן וחנוך זייברט בדרישה למנות את איש החסידות לתפקיד היו"ר, ההתעלמות של 'דגל התורה' והפגישה של ליצמן עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין | 'בחדרי' עם הסיפור המלא

הקרב על היו"ר: גור דורשת, דגל מתעלמת, ליצמן פנה לראש הישיבה
חנוך זייברט/יעקב ליצמן צילום: גרשון אלינסון/יונתן זינדל, פלאש 90

בסיעת המרכזית, חסידות גור, כבר מתכננים לכבוש את העמדה הבאה, ודורשים למנות את נציגם, מרדכי לב ליו"ר החינוך החינוך העצמאי, במקומו של הרב אברהם לייזרזון ז"ל שהלך לעולמו בתחילת השנה לאחר שנים בתפקיד.

בתקופה האחרונה העביר יו״ר אגודת ישראל, ונציג הסיעה המרכזית, יעקב ליצמן, יחד עם מזכ"ל אגודת ישראל, חנוך זייברט, דרישה רשמית לנציגי ׳דגל התורה׳ המחזיקים בשליטה בחינוך העצמאי, למנות את נציגם לתפקיד היושב בראש, זאת באמצעות נציגי העמותה.

הפניה שהופנתה למרדכי קרליץ, נציג דגל התורה בעמותה, דרשה למלא אחר ההתחייבות לפני כעשור, למנות מטעם הסיעה המרכזית נציגים לוועד העמותה, אז סוכם, כך לטענת נציגי גור. "סוכם כי ימונו 3 נציגים לוועד העמותה מטעם הסיעה המרכזית".

כעת, עם פטירתו של הרב לייזרזון, הם דורשים למנות כמחליף את נציג גור, מרדכי לב לתפקיד יושב ראש החינוך העצמאי, לצד הכנסת 3 נציגים לועד העמותה.

במכתב ששיגרו ליצמן וזייברט לקרליץ, הם כתבו, כי "לא סוד הוא כי אנו סברנו שהסיעה המרכזית ראייה ליצוג משמעותי הרבה יותר מכך".

בנוגע לדרישה נכתב כי "אנו דורשים לכל הפחות לכבד את התחייבויות ולמנות את הרב מרדכי לב כיושב ראש החינוך העצמאי וכן למנות מטעם הסיעה המרכזית שלושה נציגים בועד העמותה".

אלא של'בחדרי חרדים׳ נודע, כי המכתב ששוגר בתחילת חודש סיוון, זכה להתעלמות מצידו של מרדכי קרליץ וראשי החינוך העצמאי. בעקבות כך חשף היום (חמישי) הפרשן יעקב ריבלין בטורו ב'בקהילה', כי השר יעקב ליצמן הגיע יחד עם מזכ"ל המפלגה, חנוך זייברט, לפגישה עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בנושא, וכעת ממתינים לתשובתו.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי מי שפועל מאחורי הקלעים להתניע את המהלך, הוא עו"ד יצחק מירון, מי שהיה מעורב בגיבוש ההסכמים שקדמו לכינוס מועצת גדולי התורה לפני כעשור, ופניות בנושא מול רשם העמותות נעשו כבר בזמנו, אז נכנסו להליך הקפאה.

יעקב ליצמן החינוך העצמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד