י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החלטה טובה לישראל

פותח חזית: טראמפ יטיל סנקציות על בית הדין בהאג

לאחר שבית הדין בהאג פתח בחקירה כנגד חיילים אמריקאים שהשתתפו במלחמה באפגניסטאן, החליט היום טראמפ להטיל סנקציות על בכירים בבית הדין • הצו שהוצא מסמיך להחרים נכסים בארה"ב של עובדי האג • ההחלטה טובה לישראל, זאת לאחר שביה"ד חוקר גם 'פשעי מלחמה' של חיילים ישראלים

פותח חזית: טראמפ יטיל סנקציות על בית הדין בהאג
מושב בית הדין צילום: בית הדין

הנשיא טראמפ החליט להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי בהאג.

במסגרת הסנקציות - יוטלו סנקציות כלכליות נגד בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שמעורבים בחקירה נגד ארה"ב, ויישללו ויזות לארה"ב מאנשי בית הדין בהאג ובני משפחותיהם, הרקע להטלת הסנקציות הוא המשך החקירות של בית הדין נגד חיילים אמריקאים בנוגע למלחמה באפגיניסטן וההליכים של התובעת בבית הדין נגד ישראל.

הנשיא טראמפ הוציא היום (חמישי) צו מנהלי המאשר סנקציות נגד אנשים המעורבים בחקירת בית הדין הפלילי הבינלאומי בשאלה האם כוחות ארה"ב ביצעו פשעי מלחמה באפגניסטן.

גורם בכיר בממשל טראמפ, מבלי למסור פרטים נוספים אמר. כי חקירת האג "מונעת על ידי ארגון בעל יושרה מפוקפקת" והאשים את רוסיה שדוחפת את החקירה.

הצו מסמיך את שר החוץ מייק פומפאו, בשיתוף שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, להחרים נכסים בארצות הברית של עובדי האג המעורבים בבדיקה.

ההחלטה טובה גם לישראל, מאחר ובחודש ינואר המליצה התובעת הראשית של בית הדין לפתוח בחקירות על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, כביכול, שבוצעו לדעתה על ידי ישראלים ופעילי חמאס. התובעת, פאטו בנסודה, ביקשה את אישור שופטי בית הדין לפתוח בחקירות, והקציבה לכך 120 יום.

הדרג המקצועי נתן לשרים סקירה על בית הדין, על ההיסטוריה שלו ועל פעולותיו. בין היתר, הודגש כי הוא הוקם כלקח מהשואה במלחמת העולם השנייה. הוצגה ההערכה "בסבירות גבוהה" כי שלושת שופטי בית הדין יאמצו את עמדת התובעת, ויורו על קיום החקירות נגד בכירים ישראלים.

כמו כן, כל בכיר ישראלי שהיה שותף לקידום בנייה ישראלית בירושלים, יהודה ושומרון, עשוי להיות בסכנת מעצר בלי שיידע זאת. על פי ההערכה שהוצגה בדיון, הסיכון הרב יותר מבחינתה של ישראל הוא דווקא בסוגיית הבנייה בירושלים וביו"ש, וזאת מנימוקים משפטיים.

בית הדין הבינלאומי בהאג בית הדין בהאג טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד