ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"פרענק מסריח, קנאי נבלה"

המאבק באפליה בקופות החולים: איומים ונאצות נגד יוזם המחאה

לאחר שפתח במחאה על אפליה שקיימת לטענתו בקופות החולים, ספג הפעיל החברתי, אבשלום אוחיון, איומים והשמצות. ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "לא מדובר כאן בג'ובים, אלא בדיני נפשות"

המאבק באפליה בקופות החולים: איומים ונאצות נגד יוזם המחאה
דנים על האפליה; אברשה, גדסי וחכם צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים, פתחו מספר אנשי ציבור ועיתונאים ספרדים במאבק נגד קופות החולים, בטענה כי הציבור הספרדי אינו מקבל שם ייצוג הולם.

בעקבות המחאה ומסיבה שאינה ברורה, החלו להישלח הודעות איומים ונאצה לפעיל ש"ס וממובילי המחאה, אבשלום אוחיון ולבני משפחתו.

"מרגע שהתחלתי את המאבק קמים עליי אנשים בכל מיני צורות. בימים האחרונים אני מותקף מכל עבר בקללות גזעניות עד כדי ירידה לחיים ממש, בשעות לא שעות ובהטרדות בלילות. אין לי מושג מי שולח את אותם אנשים", כך מתאר ל'בחדרי חרדים' אבשלום אוחיון, מיוזמי המאבק. 

"אבשלום קראתי את הטור שכתבת, אני מאחל לך שחור כל החיים פרענק מסריח, קנאי נבלה", נכתב באחת מההודעות הרבות שקיבל אוחיון למכשיר הנייד שלו.

בהודעה נוספת נכתב: "אברשה הזבל תעוף מבני ברק, אתה חי בזכות האשכנזים צריך להגיע למטה שלכם שאתם נלחמים בקופות החולים שעוסקים ברפואה לאשכנזים ולשרוף לכם את כל המחשבים והחלונות במטה".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר אבשלום אוחיון: "המחאה צוברת תאוצה מיום ליום ולא יורדת מסדר היום. כנראה שנגענו בנקודה מאוד רגישה וכואבת. הכסף שמשלם הלקוח האשכנזי אל מול הכסף שמשלם הלקוח הספרדי הוא שווה בערכו".

אבשלום הודף את הטענות כי מדובר במחאה ממניעים כלכליים: "לא מדובר כאן בג'ובים, אלא בדיני נפשות. נתקלתי בזה בכל מיני בעיות שהתרחשו בתקופת הקורונה מול קופות החולים, פשוט לא היה לי עם מי לדבר".


אחיון מסביר את בסיס המאבק: "בכל שדרות הניהול של קופות החולים ונציגי קשרי הלקוחות אנחנו לא מיוצגים באותה כמות שמיוצגים אחינו האשכנזים, גם בנושא השיווק, העברת המסרים ותכנים רפואיים, אנחנו נמצאים בתחתית האינטרס של הקופות".

אוחיון מספר כי "בתקופת הקורונה חולקו חוברות שלא מדברות אל השפה הספרדית. הבן שלי פתח את החוברות של הקופות ולא הבין במה מדובר. בנושא ההלכתי אנחנו מחוקים, כך גם בכל נושא הכינוסים שעוסקים ברפואה והלכה, הרבנים הספרדים לא נמצאים".

"הבהרתי לכולם שהאיומים לא ירתיעו אותי. המלחמה הזאת מוצדקת", מסיים אוחיון.

אבשלום אברשה אוחיון אפליה מזרחית אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד