י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"המורדים ברבי" סרבו לדין תורה

הקרבות בסאטמר בני ברק: המשטרה בצו סגירה לבית המדרש

לאור הסירוב של צד הגרח"צ מייזליש להצטרף לכתב הבוררות עליו כבר חתמו בהנהלת מוסדות סאטמר בבני ברק, הוציאה המשטרה צו סגירה לביהמ"ד בשיכון שיחול ממחר ב-12 בצהריים ולמשך 30 יום | "שוב הוכח שמי שמעוניין בסגירת בית הכנסת ובהגברת הסכסוך הם המורדים ברבי"

הקרבות בסאטמר בני ברק: המשטרה בצו סגירה לבית המדרש
בית המדרש סאטמר בבני ברק צילום: משה גולדשטיין

לאור סירוב המורדים בקהילת סאטמר בבני ברק, להצטרף לכתב הבוררות עליו כבר חתמו, הודיעה משטרת ישראל על סגירת בית המדרש של סאטמר ממחר בשעה 12:00 בצהריים ולמשך 30 יום.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' בתחילת השבוע, בפגישה בין הנהלת מוסדות סאטמר בבני ברק ונציגי הגרח"צ מייזליש במשטרת מחוז דן, הסכים הרב צבי הערשי הולצר, שייצג את החסידות, לברר את המחלוקת בהליך בוררות בבית דין ובמשטרה הודיעו שהם ממתינים לתשובת הצד השני ובאם לא יסכימו - יסגרו את ביהמ"ד בשיכון סאטמר באמצעות צו משטרתי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השבוע נמשכו הניסיונות בסאטמר לפתור את חילוקי הדעות בדרכי שלום ואנשי החסידות הציעו לא פחות מ-11 הרכבים של בתי דין לצורך בוררות והגדילו לעשות כאשר כבר חתמו על כתב בוררות וכל שנותר היה שהצד השני יאות גם הוא להליך ההלכתי.

היום יום חמישי, כך נודע ל'בחדרי חרדים', פנה סנ"צ הוד לוי, קצין אג"מ מרחב דן, לנציגי הצדדים בשיחת ועידה טלפונית, כאשר את הנהלת המוסדות מייצג הרב צבי הולצר ואת אנשי הגרח"צ מייזליש מייצג הרב יואל בנימין, וביקש לסגור את עניין הבוררות כשהוא דורש מהצדדים להתכנס סביב בורר מוסכם. לעומת חסידות סאטמר שהסכימה כאמור, התעקשו בצד השני - של ראש הישיבה הרב מייזליש למהלכים שונים דרך עורך דין ששכרו, בעוד אנשי החסידות מבקשים לדון על פי דין תורה. בקהילת סאטמר הבהירו כי באם לא ייחתם הסכם בוררות הרי שכפיית סגירת בית המדרש על ידי המשטרה תירשם לחובתם של המתנגדים.

גורם בכיר בחסידות סאטמר, אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "שוב הוכח שמי שמעוניין בסגירת בית הכנסת ובהגברת הסכסוך הם המורדים ברבי והם נושאים באחריות שבתום עידן הקורונה בו היו סגורים בית הכנסת אנו נאלצים להתמודד שוב עם מחזות כאלו".

תלמידיו של הגרח"צ מייזליש מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לא יאומן עד כמה אנשי הנהלת המוסדות מוכנים ללכת לבקש ממשטרת ישראל לסגור בית כנסת ובית מדרש הכל בשביל אגו עצמי ושליטה ועוד הם טוענים שהצד של הנהלת המוסדות רצו ללכת לבוררות שיכול להיסחב 10 שנים בזמן שאפשר ללכת לגישור ולפטור את הבעיה".
 
לדבריהם: "הצענו פיתרון שימנו שתי גבאים אחד מצד הנהלת המוסדות ואחד מצד תלמידי ראש הישיבה אך ההצעה סורבה על ידי הנהלת המוסדות".
הרב חיים צבי מייזליש חסידות סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד