י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"שה' יעזור לרב להשתחרר בקרוב"

המכתב נגד הרב ברלנד: הדיינים מעלים תהיות "עדות מפי איש אחד"

אחרי הצטרפות עוד ועוד דיינים נגד הרב ברלנד, שקראו להישמר ולהתרחק ממנו לאחר שמיעת עדויות, שלושה מהדיינים בעולם הספרדי יוצאים להגנת הרב ברלנד | חבר המועצת הגר"ש בעדני חיזק את אברכי 'שובו בנים' ואמר: "שוטרים איתו, כולם מלווים אותו, והם משתגעים מזה" • צפו

המכתב נגד הרב ברלנד: הדיינים מעלים תהיות "עדות מפי איש אחד"
הגר"ש בעדני/האחים הרבנים בן שמעון צילום: שוקי לרר/באדיבות המצלם

בשבועיים האחרונים התפרסם פסק בעניינו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, מאת בית הדין המיוחד שהוקם מטעם בתי הדין המרכזיים בחתימתם של דיינים, הקורא לציבור להתרחק ולהישמר ממנו, לאחר שעשה מעשים חמורים ביותר.

כעת יוצא ראב"ד תל אביב יפו לשעבר וראב"ד בד"צ 'נזר אהרון', הגאון רבי נסים בן שמעון וכותב מכתב ומתוכו עולות תהיות בנוגע לפסק שפורסם.

במכתב אותו אנו חושפים כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים', כותב הדיין הגאון רבי נסים בן שמעון כי פנה אליו אחד מהעסקנים בכדי שיצטרף גם הוא לחתום על הפסק הנ"ל ובשל כך הוא נאלץ להיכנס לעובי הקורה לברר ולבדוק את אמיתות הדברים, באומרו כי אין דרכו לחתום על פסק שלא בירר בעצמו.

הרב בן שמעון מספר שהוא פנה לשניים מהדיינים שחתמו על הפסק וביקש לשמוע, על סמך מה הם הוציאו את פסק הדין, והם נמנעו מלספר לו דבר על אודות התנהלות בית הדין, ואחד מהדיינים הפנה אותו לדיין השלישי הגאון רבי שריאל רוזנברג ובשיחתו עמו נאמר לו כי הפסק נכתב בעקבות "עדות מפי איש אחד שהעיד מה שהעיד", בתשובה לכך ענה לו הרב בן שמעון, שאינו יכול לצרף חתימתו לפסק שבו נכתב שנשמעו "עדויות".

בתגובה לכך ענה לו הגאון רבי שריאל רוזנברג "אני לא ביקשתי שיחתמו". לאחר השיחה הנ"ל ענה הרב בן שמעון לאותו עסקן "הנך מבין מדוע אני לא חותם". 

למכתב צירף חתימתו גם זקן הדיינים לשעבר בבית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי שלמה בן שמעון , והוסיף בכתב ידו "גם אני מצטרף להנ"ל וכן צריך לנהוג". האחים לבית בן שמעון הם גיסיו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן.

בנוסף חתם גם זקן מועצת חכמי התורה הגאון הרבי שמעון בעדני, שלמעשה בתחילה חתם אף הוא על אותו פסק נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים', אך בעקבות בירור שנעשה על ידי הגאון רבי ניסים בן שמעון צירף את חתימתו למכתבם. והוסיף בכתב ידו: "אני רואה את מכתבו של הרב הגאון המפורסם בכוחו ואני מופתע, ולפי זה חתימתי על פסק הדין מאד מכאיב לי, ואני חוזר ממה שכתבתי, וראוי  לדאוג לישיבה ולכולל שלא יתפורר חס ושלום".

הגאון הרב שמעון בעדני טרח במיוחד אף ביום שלישי האחרון ועלה לירושלים למסור שיחת חיזוק לאברכי הקהילה ואמר "בברסלב קמו כל מיני אנשים על הרב ברלנד מה קרה? מה קרה? אלא אתם יודעים – מה המקום הכי מכובד בברסלב? – אומן! אומרים לי – אל תשאל, הרב ברלנד בא לשם, שוטרים איתו, כולם מלווים אותו, והם משתגעים מזה. רבותי – זה מה שקרה פה, הם ראו את הכבוד שעשו לרב! כל המסכנים האלה עשו חשבון, אמרו – הוא לא ברסלב'ר, בהתחלה הוא ואשתו היו בבני עקיבא, עזבו את מקומם ובאו לב"ב, ושם נהיו חרדים, אשתו עבדה באור החיים והוא ישב ולמד ואחר כך פתח את שובו בנים. ואז התחיל להתקדם והפיץ את תורת ברסלב".

עוד אמר הגר"ש בעדני לאברכים: "אני חושב הוא מהיחידים שהפיצו את תורת ברסלב, והוא הצליח לארגן ישיבה, לארגן כולל, לארגן ת"ת, לארגן בעלי תשובה, רבותי! – בעלי תשובה! – מאות אלפים החזיר בתשובה. הרב היה לו כוח להפוך ה' ישמור, פראי אדם, פראי אדם – עשה אותם בני אדם. פראים פראים – עשה אותם בני אדם. הכבוד שהוא קיבל זה הצליח לשגע את כולם, איך אדם כזה הצליח להגיע לכזה כבוד – אנחנו לא ניתן לו את זה וככה קמה תנועה נגדו לצערנו". 

"אותם אנשים כואב להם, צר להם, ואז אמרו – הוא לא שייך לנו, הוא ככה והוא ככה. מפה באה הקנאה, מפה באה כל הצרות לעשות לו, ה' ירחם. ועכשיו ראו שהצליחו להפיל אותו מהראש, ועכשיו עוסקים כל היום לדבר עליו. אבל אני מאמין שיצא נקי בדין, כי אני אומר לא ייתכן, אדם שקירב אלפים ורבבות אף אחד לא הגיע לזה, אחד עשה 100 אנשים, אבל כאן מסתובב מבית לבית להחזיר בתשובה, זה משאת נפשו לקרב יהודים לאביהם שבשמים, למה קרה לו מה שקרה – כולם רצים אחריו כמו שרצים אחר מלאך ה'– וזה מה שמשגע אותם".

הרב בעדני המשיך לדבר על אותם שרודפים את הרב ברלנד: "אכפת להם? לא מעניין אותם כלום, מאות אלפים בעלי תשובה, מי ינהיג אותם? – שילכו בחזרה לאיפה שבאו, למה לא תעזרו לבעלי תשובה, מה יהיה איתם? לכן חשבתי שצריכים אתם מרבני ברסלב, אל תתייאשו, תדאגו לישיבה, לכוללים, ולבעלי התשובה. הם לא אכפת להם כלום שהכול יהיה חורבן העיקר שהם השיגו את המטרה שלהם לכל הקהילה הקדושה אני רוצה לחזק את הקהילה שלכם, אני מקווה שה' יעזור לרב ברלנד להשתחרר בקרוב שיוכל להמשיך להחזיר אנשים בתשובה". 

לאחר השיחה נסע הגר"ש בעדני לביתו של גאב"ד 'היכל הוראה' הגאון הרב משה ברנסדורפר, להביע חיזוק ותמיכה על עמידתו לצד קהילת 'שובו בנים'.

הרב אליעזר ברלנד הגר''ש בעדני הרב ניסים בן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד