כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החדשות הטובות והרעות

נתניהו בהצהרה: מבקש שתשמרו על ממ"י. צפו

בהצהרה שנשא הערב ראש הממשלה לאור מקרי התחלואה הולכים ומתרבים הוא בישר "יש לי חדשות טובות וחדשות פחות טובות", הטובות שהציג היו לגבי המצב הכלכלי, אך באשר לתחלואה הביע דאגה והזהיר: "אם זה ימשיך נהיה חייבים להחזיר המגבלות ואז ממילא הכלכלה תיעצר" • צפו

נתניהו בהצהרה: מבקש שתשמרו על ממ"י. צפו
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

"יש לי חדשות טובות וחדשות פחות טובות", כך פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההצהרה הערב (חמישי) לתקשורת
שהגיעה על רקע גל התחלואה הגובר בימים האחרונים. שלדבריו, "הטובות הן לגבי מצב הכלכלה. יש סימנים ראשונים שהכלכלה מתחילה לחזור לעצמה".

ההצהרה המלאה:

במהלך דבריו הציג ראש הממשלה נתונים לפיהם חלה עלייה בהידבקות במקומות העבודה ובמקומות בילוי, ואמר: "אנו רואים גם נתונים דומים אבל לא מדויקים ומדעיים בכרטיסי האשראי, בנתונים ראשוניים של הלמ"ס. רואים את זה במכוניות בכבישים, אנשים בחנויות בקניונים. ועם זאת אני חייב להגיד שהבעיה לא נפתרה עדיין".

נתניהו הוסיף ועבר לחדשות "הפחות טובות" ואמר: "בגלל שנקטנו בצעדים המגבילים התחלואה ירדה עד לנקודת הנמוכה של 20 חולים ביום, אבל אז פתחנו את הכלכלה ושחררנו את המגבלות".

לדברי ראש הממשלה, "זה כלל גם שיתוף פעולה של הציבור בעטיית מסכות, שמירת מרחק ושטיפת ידיים. שחררנו את המגבלות על הכלכלה אך התחלנו לעלות. אנחנו לא יכולים לחזור בחזרה לגידול של טור גיאומטרי כי הטור הזה גורר מצב שיהיו חולים קשים ולצערנו גם אנשים שימותו. ולכן חייבים לעצור הגידול הזה בזמן". הוא ציין כי "אם זה ימשיך נהיה חייבים להחזיר המגבלות ואז ממילא הכלכלה תיעצר".

את הגל הסביר נתניהו, בכך ש"אנחנו לצערנו פחות הקפדנו. אני אומר את זה באופן ישיר. איך אמר אחד השרים: 'הצפיפות בחופים הייתה כל כך גדולה שאי אפשר להכניס ארטיק בין המתרחצים. בברים לא יכולנו להכניס תחתית בירה בין אנשים'. אני מבין את הקושי. זה מאתגר את כולנו וגם אותי. אני מבקש מכם לעשות את מה שאני מקפיד עליו ביתר שאת בימים האחרונים: אני מבקש שתשמרו על ממ"י - מ'רחק, מ'סיכה י'דיים".

בהתייחסו לפטור מבידוד שניתן למיליארדר טדי שגיא על ידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, אמר נתניהו: "גם אם יש תקלות לא צריך להשתמש בהם כסיבה לא לקיים. אני יודע שהמקרה של טדי נבדק עכשיו על ידי שר הבריאות. אני בטוח שתסתיים הבדיקה הוא גם ימסור המסקנות שלו. אני חושב שכדאי לתת לשר הבריאות לבחון המקרה ולהגיש המסקנות שלו".

בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד