י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בית וגן החדשה

ישיבת ה'קיבוץ' של הרב וינר חוזרת לשגרת קורונה

ישיבת 'בית וגן' החדשה בראשות הגר"א וינר פותחת קפסולה לתלמידי הקיבוץ ונערכת לשיעור א' ראשון בשנה הבאה

ישיבת ה'קיבוץ' של הרב וינר חוזרת לשגרת קורונה
הגר"א וינר בשיעור לתלמידים בימי הקורונה צילום: באדיבות המצלם

בעוד עולם הישיבות מתקשה לחזור לשגרה לאחר ההפסקה הארוכה שנכפתה על ידי משבר הקורונה, ומרבית הישיבות פתחו את שעריהן במתכונת קפסולות רק עבור הבחורים הצעירים, דווקא ישיבת הקיבוץ החדשה של הגאון רבי אהרן וינר בבית וגן נפתחה במכונת קפסולות עבור בחורי הקיבוץ.

במעמד פתיחת הישיבה נשא ראש הישיבה הגר"א וינר דברים נרגשים, ואמר כי מפרשת המנורה שבמקדש עלינו ללמוד את הלכות לימוד התורה והעסק בה, מאחר שהמנורה היא הכלי שנעשה להשפעת התורה והחכמה על ישראל, כפי שביארו הקדמונים, ועל כן ניתן ללמוד מהמנורה גם דיני רב ותלמיד, שכשם שצורת ההדלקה של המנורה היא באופן ש"תהיה השלהבת עולה מאליה", כך הרב צריך להעניק לתלמיד את הכלים שיהיה בכוחו ללמוד מצד עצמו. ודבר זה התבטא במיוחד בתקופת משבר הקורונה, כאשר בני הישיבה נאלצו להסתגר בביתם ולהאיר משם את אור התורה, ואכן היה קידוש ה' מופלא להיווכח שבני הישיבה מתמידים בלימודם ומשתתפים בשיעורים היומיים תמידים כסדרם.

כזכור, ישיבתו החדשה של הרב וינר נוסדה רק בתחילת השנה, עם קבוצת בחורים איכותיים מבחירי עולם הישיבות שהתכנסה לקיבוץ איכותי, אך כבר בזמן הקצר שהיא קיימת נפוץ שמה בעולם הישיבות כמקום שמגדלים בו לתורה ויראת שמים. הישיבה ממוקמת בשכונת בית וגן בירושלים במשכן נוח ומרווח, והיא נמנית על מוסדותיו של הרה"ג ברוך נויבירט שליט"א ראש ישיבת 'נתיבות חכמה' – וולפסון, אשר פרס את חסותו על הישיבה החדשה ומלווה אותה מיום פתיחתה.

הגאון הרב וינר, שהרביץ תורה בישיבת 'עטרת ישראל' במשך עשרות שנים, ומכהן גם כרבה של שכונת קרית יובל, נודע ברבים בשיעור קומתו הלמדני ובגישתו החינוכית היחודית המעודדת את עליית הבחורים בתורה ויראת שמים תוך שימת דגש על קשר אישי וקרוב עם רבני הישיבה, דבר המוביל לפיתוח אישיותם של התלמידים ולצמיחתם התורנית.

כבר במהלך משבר הקורונה החלה הישיבה לגבש קבוצת בחורים איכותית, מטובי הישיבות הקטנות, שיצטרפו לשיעור א' בישיבה בשנה הבאה, כאשר בקרוב יתקיים כנס פתיחה לשיעור א' בהשתתפות ראשי ישיבות רבים מהישיבות המובילות בירושלים ובמרכז.

קורונה הרב אהרן וינר בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד