ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המתקפה החריפה בפרסום ראשון

בסאטמר משיבים אש: הסכמנו שהגר"י זילברשטיין יהיה בורר

הועד העליון של סאטמר בארה"ב במכתב חריף וחסר תקדים נגד התנהלות אנשי הרב מייזליש: "כת עושי פרעות ואלימות" • חושפים כי הסכימו לבוררות בפני הגר"י זילברשטיין, אך אנשי הרב מייזליש סירבו ודרשו גישור אזרחי • כל הפרטים

בסאטמר משיבים אש: הסכמנו שהגר"י זילברשטיין יהיה בורר
הרבי מסאטמר ואחיינו הרב מייזליש בימים יפים יותר צילום: משה גולדשטיין

בסאטמר שוברים שתיקה ומגיבים הערב (חמישי) במכתב חריף וחסר תקדים נגד התנהלות אנשי הרב מייזליש, שפוטר מראשות הישיבה בהוראת האדמו"ר, ומאז אנשיו מנסים לנהל מלחמה במוסדות החסידות בבני ברק.

המכתב של הועד העליון בארה"ב שנחשף ב'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון, פותח "בדבר המחלוקת הקשה שקהילתינו הקדושה נקלעה, ובעוה"ר ההבערה ללה"ב יצא ולחל"ק יצאת עד שהגיעו לבזיון וחילול ביהמ"ד זה פעמים רבות, ובפרט לאחרונה בחג השבועות העבר וכן אח"כ בשבת העבר עם חילול שבת קודש וחילול שם שמים באופן נורא ומבהיל ה"י, ע"י קבוצת מהרסי קהלתינו הק' בעלי ריב ומדון, עושי פרעות ואלימות".

בהמשך כותבים הם: "ובעוה"ר נתקיים הכתוב ויצת אש בציון ותאכל יסודתי'. וכל אשר יראת ה' נוגע בלבבו כואב ודואב עד דכדוכה של נפש על ההרס וחורבן הנורא אשר תוצאותיו מי ישורנה, ובפרט כעת כאשר ה'פאליציי' מאיימים לסגור את שערי ביהמ"ד אם לא יגיעו לעמק השוה בדין תורה".

בוועד העליון מוסיפים במכתבם: "היות שנצטוינו בתורתינו הק' וזאת מלפנים בישראל, שעל כל דין ומדון בין אנשים יעלו  ויבואו להתדיין בפני בתי דינים כשרים, והבי"ד יפרשו את הדבר כשמלה כדת של תורה, וכן  נוהגין כל יראי' ה' מדור דור. על כן בקשתינו שטוחה אליכם: אנא ואנא! חוסו על נפשיכם ונפש צאצאיכם, הפרדו נא מעל האנשים האלו החטאים בנפשותם".

"הזמן גרמא והדבר תלוי בידכם לשום קץ וסוף לכל המחלוקת הקשה הבוערת שם, להטות שכם ולתת יד ועזר שיוכלו לסיים את הדין ודברים בבי"ד חשוב כדרכם של שומרי תורה והלכה, בכדי שח"ו לא יצטרכו לנעול דלתות העזרה, רק ישארו פתוחים לכל דורש ומבקש את ה' בתורה ובתפילה, נא ונא למען כבוד שמו ית"ש המחולל שלא לאבד את ההזדמנות הזאת ולהתייצב לפני הבי"ד על עסק הסכסוך, כדי שהבי"ד יוכלו להביע את חוות דעתם ויכריעו כדת של תורה והוראה".

הם חושפים כי הוצע כי חבר מועצת גדולי התורה הגר"י זילברשטיין ישמש כבורר: "הנהלת המוסדות עשתה כל מה שבידם לפנים משורת הדין לסדר הענין בדרכי שלום, ועפ"י הוראתנו הם כבר חתמו ללכת לבוררות כראוי ליראי ה', ואף הסכימו להצעה של הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א להיות השליש, ומצד שני כת הנ"ל עושי פרעות ואלימות זה זמנים טובא, הם נמנעו מלחתום על איזה סוג בוררות שיהי' בתירוצים ואמתלאות שונים ומשונים, ובמטרה ברורה להשיג תוצאות ע"י מעשיהם המושחתים והמגונים לכל, ובזה הם גורמים ישרים לביצוע ההסגר ע"י ה'פאליציי'".

את מכתבם חותמים ראשי הוועד: "תקוותינו איתנה להשרות שלום ומנוחה ע"י דעת תורה כי אנשים אחים אנחנו, ולהוקיע מן המחנה הני בריונים המהרסים עושי פרעות ואלימות, המשחיתים נפש עוללינו ומחללים כבוד שמים וכבוד קהלתינו הק' ומייסדי' רבותינו הק' נבג"מ. והעושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום".

אנשי הגרח"צ מייזליש מגיבים ואומרים ל'בחדרי חרדים': "הדברים שקרים מיסודם אנחנו מוכנים ללכת לבית דין אנחנו לא קיבלנו עדיין שום הזמנה להתדיין אנחנו עדיין מחכים לקבל הזמנה להתדיין בדין תורה ברגע שנקבל הזמנה לדין נבקש להתדיין בבית דין צדק של העדה החרדית בירושלים כמו שהולכים תמיד אחר הנתבע". 

מנגד מגיב גורם בכיר בהנהלת המוסדות ואומר "אנשי הרב מייזליש טענו לאחר הדיון במשטרה כי לו יקבלו הזמנה יסכימו לדון רק בבי"ד של העדה החרדית בירושלים, אלא שבפרוטוקול המשטרה נרשם כי נציגו של הרב מייזליש אמר במפורש כי הם מעוניינים בגישור אזרחי ולא בבוררות".

חסידות סאטמר הרב חיים צבי מייזליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד