י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ועשו להם ציצית

צפו: הנסיך הגוי הפתיע עם טלית בתיק

העיתונאי והחוקר יצחק כרמלי בפינתו המיוחדת האקטואלית בפרשה. והפעם על מצוות הציצית שפרשתנו. במהלך ביקורו במדגסקר פגש את הנסיך המקומי ושכבא להיפרד הופתע כשמתיקו בצבצו חוטים הדומים לציצית • צפו בסיפור המלא

צפו: הנסיך הגוי הפתיע עם טלית בתיק
יצחק כרמלי עם הנסיך צילום: יצחק כרמלי

ועשו להם ציצית על כנפי בגדיהם: זה קרה רגע לפני שנפרדנו, אני והנסיך, ההפתעה היתה גדולה.

היה זה בתום יום עתיר גילויים והפתעות. מקושש ומגבב הייתי, מנסה לאתר ולהתחקות אחר עוד מנהג או מונומנט שמזכיר משהו יהודי, והממצאים היו רבים.

ד"ר נדריאנה לוביאנה הוא נסיך הכתר ויורש העצר של ממלכת מרינה, הממלכה ששלטה בעבר באי מדגסקר. אם פעם תחזור הממלכה לשלוט, אזי שנדריאנה ימלוך על 5 מיליון איש!

הד"ר הנסיך שבא מהאקדמיה ונחשב למומחה בתחום הפיזיקה הגרעינית, טוען בלהט כי ממלכתו היא ממלכת כהנים ...משבט לוי וכי למעשה הם צאצאי היהודים שגלו מא"י. ולמרות שהם חיים כגויים גמורים הם מקיימים כמה מצוות חשובות כמו ברית מילה,האי אכילת חזיר, ועוד.

קודם שנפרדנו, בעת "טקס" חילופי כרטיסי ביקור, כשפתח הנסיך את תיק העור המהודר, חשבתי כי הוזה אני. מתוך התיק בצבצו להם חוטים שנראו כציצית, חלקם היו תכולים! היה זה אחד משיאי הביקור. זה בדיוק מה שחיפשתי!

פניו של הנסיך הרצינו. הוא הוציא את הבגד בתנועות איטיות. הבגד לבן, פסים כחולים עיטרו אותו. בשולי הבגד השתלשלו חוטים לבנים ותכולים. הנסיך התעטף בבגד, ניכר היה שהוא מייחס לבגד סוג של קדושה.

"הבגד הזה" העיד הנסיך, "הוא אחת הגלימות בהן התעטפו אבותיי מלכי ממלכת מרינה..."

שבת שלום

יצחק כרמלי

עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל

פרשת שלח יצחק כרמלי ציציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד