י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד מכיכר השבת

מחאה סוערת: מאות מתעמתים עם שוטרים

בכיכר השבת מתעמתים מאות מפגינים קיצוניים עם שוטרים, זאת ל רקע המשך מעצרו של בנימין פרידמן מבית שמש, עצור סדרתי שכבר ישב בכלא כמה פעמים | המפגינים חוסמים כבישים ומפוזרים על ידי שוטרי יס"מ • צפו בתיעוד

מחאה סוערת: מאות מתעמתים עם שוטרים
מהמחאה בירושלים צילום: א. כהן

מאות קיצוניים הפגינו הערב (חמישי) בכיכר השבת בירושלים, במחאה על המשך מעצרו של בנימין פרידמן, תושב בית שמש שחשוד כי התפלל בבית כנסת בניגוד להנחיות ואף תקף שוטרים. המפגינים חסמו את הכביש ומנעו את תנועת כלי הרכב. כוחות גדולים של שוטרי יס"מ פעלו במקום במטרה להשיב את הסדר הציבורי ועצרו 5 מהם.

מוקדם יותר היום עצרו כוחות המשטרה שפעלו בשכונת מאה שערים, שלושה חשודים בהפרת הסדר הציבורי.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בית המשפט קיבל את ערעור המדינה והורה על המשך מעצרו של האברך בנימין פרידמן, חרדי תושב בית שמש, שנעצר לפני כחודשיים לאחר שלפי החשד השתתף בתפילה המונית בבית כנסת בעיר בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ואף תקף שוטרים שהגיעו לפזר את המתפללים, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדו.

ביום ראשון בשבוע שעבר התקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים בעניינו של פרידמן שעצור עד תום ההליכים. עורך דינו רועי פוליטי ביקש מבית המשפט לשחרר אותו לחלופת מעצר בביתו תוך השגחה של אזיק אלקטרוני, אלא שפרידמן ביקש כי יינתן לו חלון בו הוא יוכל לשחרר את האזיק בשבתות וחגים, לטענתו כדי למנוע חילול שבת מיותר. בית משפט השלום קיבל את הבקשה בהבנה כי אין חשש שפרידמן יימלט בזמן הורדת האזיק.

בעקבות ההחלטה, ביקשה המדינה מבית המשפט עיכוב בביצוע השחרור עד לדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי, שכאמור קיבל את ערעור המדינה והורה להשאיר את פרידמן במעצר, עד שיסכים להשתחרר תחת איזוק אלקטרוני במשך כל ימי השבוע.

צומת כיכר השבת עימותים אלימים חרדים קיצונים בנימין פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד