ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על רקע המחאות

מפקד המשטרה מבהיר: חיי אדם לפני רכוש

לאור המחאות ברחבי בריטניה נגד הגזענות בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד בארה"ב, מפקד משטרה מבהיר כי השוטרים לא יסכנו את עצמם כדי להגן על אנדרטאות ופסלים, זאת לאור המראות הקשים של השחתת מזכרות בנות מאות שנים

מפקד המשטרה מבהיר: חיי אדם לפני רכוש
שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

"המשטרה לא תתערב אם פסלים יופלו על ידי מפגינים בהפגנות של ארגון חיי שחורים חשובים", כך אומר מפקד משטרת אסקס בבריטניה, "אם פירוש הדבר לסכן את עצמם או את הציבור, השוטרים לא יתערבו", הוסיף.

מפקד משטרת אסקס, בן-ג'וליאן הרינגטון, אמר כי על המפקדים לקבל החלטות אם השוטרים צריכים להיכנס לעצור נזקים לאנדרטאות, אך אמר כי בטיחותם של האנשים תהיה עדיפות על הרכוש.

הוא אמר: "יש תכניות מתאימות וכמובן השוטרים יהיו שם כדי להבטיח שאנשים לא ייפגעו מלכתחילה, אנחנו מנסים להגן על רכוש אם זה הדבר הנכון לעשות, אבל בטיחותם של אנשים זה דבר ראשון, וצריך לוודא שהשוטרים והמשתתפים בהפגנה יהיו בטוחים".

למעלה מ-155,000 איש ברחבי בריטניה השתתפו בכמעט 200 הפגנות, שהביאו ל-137 מעצרים. ההפגנות הן לזכרו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס שבארה"ב, שמת לאחר שנמחץ על ידי שוטר לבן שדרך על צווארו, במהלך ההפגנות בבריטניה, מפגינים שברו פסלים של סוחרי עבדים מלפני מאות שנים.

מפקד המשטרה הוסיף: "אנחנו לא נסבול אלימות במקומות שלנו, בין אם זה נגד אנשים, או אם זה נגד רכוש או נגד שוטרים. אם אלימות מסוג הזה תתרחש, אנחנו נפעל".

"לא מקובל שכל כך הרבה שוטרים נפצעו בלונדון בסוף השבוע. כל עבריינות תיחקר ביסודיות ותינקט פעולה נגד מי שעבר עבירות".

משטרת בריטניה הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד