ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סערת התגובה לתחקיר דרוקר

נתניהו: "לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא"

לאחר שבכירי 'כחול לבן' יצאו נגד תגובת הליכוד החריפה כלפי העיתונאי רביב דרוקר שכללה דרישה לכלוא אותו, ראש הממשלה חוזר בו ואומר: "אני לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא. זה אבסורד גם אם הדברים נאמרו זה היה ניסוח מאוד לא מוצלח של דוברות"

נתניהו: "לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא"
רביב דרוקר/בנימין נתניהו צילום: מתוך פייסבוק/יונתן זינדל, פלאש 90

בתגובה לתחקיר ששידר ביום רביעי העיתונאי רביב דרוקר ב'ערוץ 13', בו חשף הקלטות של מעורבי פרשת 4,000, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא למתקפה חזיתית כנגדו וקרא לכלוא אותו מאחר ועבר על החוק.

הדבר עורר סערה ובכירי 'כחול לבן', כולל בני גנץ וגבי אשכנזי, לצד סיעות האופוזיציה גינו את המתקפה החריפה כנגד עיתונאי שעושה את מלאכתו. 

במהלך מסיבת העיתונאים שקיים אמש (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הקורונה, שאל הכתב הפוליטי של 'ערוץ 13' ספי עובדיה את נתניהו, "במשך שנים הקפדת בדרך כלל לדבר באופן ממלכתי, ואתמול מטעמך יוצאת קריאה לעצור עיתונאי בעקבות תחקיר עיתונאי שהוא ביצע. במסגרת דברים שאמרת בין הייתר על טורקיה, ציינת כי היא בלתי דמוקרטית כי עוצרים עיתונאים... האם אדוני ירצה לנצל את הבמה הזאת כדי לחזור בו מהקריאה הזאת".

ראש הממשלה השיב לעובדיה ואמר: "אני לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא. זה אבסורד גם אם הדברים נאמרו זה היה ניסוח מאוד לא מוצלח של דוברות וזה קורה מעת לעת".

לצד זאת הוסיף נתניהו, "אני רוצה יותר חופש ויותר גיוון בתקשורת. אני בעד השמעת דעות וביקורת ואין מי שסופג יותר ביקורת ממני במשך עשרות שנים".

"לא יכול להיות שעיתונאים ישבשו מהלכי משפט וידיחו עדים במשפט. אלה דברים שצריכים להיחקר. כולם כפופים לחוק", כך נתניהו.

נזכיר כי דרוקר חשף בתכנית 'המקור' ששודרה בערבו של יום רביעי, הקלטה של מעורבים פרשת 4,000: שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ועורך אתר 'וואלה' לשעבר אילן ישועה, ותחת הכותרת "ההקלטות שסיבכו את ביבי", הוצגה השיטה בה התבקשו לסקר את ראש הממשלה ורעייתו שרה באופן חיובי, טענות שנמצאות במרכז החשדות של תיק וואלה-בזק.

בתגובה לפרסומים, שיגר ראש הממשלה הודעה חריפה כנגד דרוקר, בה טען כי "העובדה שהגורמים המוסמכים לא עוצרים את דרוקר ונותנים לו להשתולל בהדלפות ובסחיטה באיומים נגד עדים, רק מחזקת את התחושה שבכל מה שקשור לנתניהו המשחק מכור. בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ועל שיבוש הליכי משפט, אבל כשהמטרה של התקשורת היא להפיל את מנהיג הימין, נתניהו, בכל מחיר - נראה שהכל מותר".

דרוקר הגיב לנתניהו ומסר: "בעולם מתוקן אנשים נכנסים לכלא על ביצוע עבירות פליליות. הפרסום שלנו אתמול לא הייתה בו שום עבירה פלילית. למעשה, נתניהו ביצע לא פעם את אותו מעשה ממש, כאשר מסר את גרסתו לתיקים פליליים בהם הוא נחקר, לפני המשפט. בכך, בדיוק באותה מידה, זיהם לכאורה את התהליך השיפוטי".

מי שיצאו להגנתו של דרוקר, היו נציגי 'כחול לבן'. תחילה היה זה שר התקשורת הטרי, יועז הנדל, שכתב: "אני מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי הוסיף לדברי השר הנדל וכתב: "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה יימשך".

שר החוץ גבי אשכנזי תקף אף הוא את דברי ראש הממשלה וכתב: "תפקידה של העיתונות לבקר את נבחרי הציבור, לחשוף ולדווח. האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

רביב דרוקר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד