י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחוסר ראיות לחוסר אשמה

כך ניסה מנדלבליט לשנות את סיבת גניזת התיק נגדו

חודשים ספורים לאחר שהתמנה ליועמ"ש לממשלה פנה מנדלבליט באמצעות עורך דינו לפרקליט המדינה שי ניצן הכפוף לו וביקשו להורות למשטרה לשנות את עילת סגירת התיק נגדו מחוסר ראיות לחוסר אשמה, כך חושפת העיתונאית איילה חסון

כך ניסה מנדלבליט לשנות את סיבת גניזת התיק נגדו
ניצן ומנדלבליט בכנס, הבוקר צילום: ליאב פלד

התהיות נגד מנדלבליט לא פוסקות. אמש (חמישי) חשפה העיתונאית איילה חסון במהדורה המרכזית של 'ערוץ 13' כי כחודשיים לאחר שמונה אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין שלו ז'ק חן פנה לפרקליט המדינה שי ניצן וביקש ממנו לשנות את העילה בגינה נסגר תיק החקירה נגדו בימיו כפרקליט הצבאי הראשי.

הפרשה אותה חושפת חסון, החלה בחודש מאי 2015. באותם ימים הודיע היועמ"ש דאז יהודה וינשטיין על החלטתו לסגור את תיק החקירה נגד אביחי מנדלבליט. בחוות דעתו כתב וינשטיין כי הוא סבור ש"יש מקום לאמץ את המלצת פרקליט המדינה ולגנוז את התיק מן הטעמים שפורטו בחוות דעתו".

בעת הדיון בבית המשפט העליון, נעדרה חוות דעתו של פרקליט המדינה ניצן, אולם כעת חושפת העיתונאית כי כמה חודשים לפני הדיון, שלח ניצן מייל ליועמ"ש עו"ד יהודה וינשטיין, באמצעות עוזרו חגי הרוש, ובו טען כי "לאחר שקראתי ושקלתי היטב את כלל החומר, עמדתי היא שאין מקום לסגור מחוסר אשמה".

כאן לא תם הסיפור, לאחר שהתיק נסגר 'מחוסר ראיות', פנה מנדלבליט אז עדיין פצ"ר, אל היועמ"ש וינשטיין זאת בניסיון לשנות את עילת סגירת התיק נגדו, שכן ישנו הבדל גדול לגבי עילת הסגירה מבחינה ציבורית. וינשטיין הציע לו להגיש ערעור, אולם מנדלבליט, לקראת מינוי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בחר שלא לתת לפרסם פומבית את עילת סגירת התיק נגדו. בינתיים, בג"צ הכשיר את אביחי מנדלבליט והוא החל למלא את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה.

חלפו כמה חודשים מאז המינוי ועורך דינו של מנדלבליט, ז'ק חן, פנה לפרקליט המדינה שי ניצן, שהיה כפוף אז למנדלבליט, וביקש ממנו לגנוז את התיק תחת העילה "חוסר אשמה". בבקשתו נכתב: "נבקשך להנחות את משטרת ישראל לגנוז את תיק החקירה בעילת היעדר אשמה".

אולם על פי פרסומה, ניצן לא נענע והשיב לעורך דין, בתום דיונים רבים כי הוא אינו יכול להחליט בנושא זה.

בשבועות האחרונים חשפה העיתונאית איילה חסון כמה וכמה נתונים מטרידים על עברו של מנדלבליט, בהם תמלילים מהקלטות מנדלבליט וגבי אשכנזי בפרשת הרפז וסיפרה לאחר מכן כי ספגה איומים, התקפות והשפלות מגורמים שונים אותם לא רצתה לחשוף.

• העיתונאית הוותיקה על מנדלבליט: "סיפור שצריך להרעיד את אמות הספים"

• מסמך הפרקליטה: "דבריו של מנדלבליט, שקר מזוקק"

• איילה חסון בחשיפה נוספת שמביכה את הצמרת המשפטית

 

איילה חסון אביחי מנדלבליט שי ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד