י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרכב הפופולרי של הח"כים

המעורבות של ראשי אגודת ישראל בקרבות של סאטמר

הטור השבועי עם הסיפורים מאחורי הקלעים של הפוליטיקה, אלה שלא תקראו בשום מקום אחר • מי הם הפוליטיקאים שעוזרים לסאטמר ה'אנטי ציונית'? זייברט ממריא לעשות סדר בגור בארה"ב, הצצה לרכבים החדשים של חברי הכנסת, וגם: האם עליזה בלוך צריכה לחשוש לקראת הקדנציה הבאה?

המעורבות של ראשי אגודת ישראל בקרבות של סאטמר
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

נגד המדינה? בסאטמר נעזרים בפוליטיקאים החרדים

מתברר שגם לקרבות האימתנים בחצר חסידות סאטמר בבני ברק יש השתייכות פוליטית, למרות היותה חסידות אנטי ציונית באופן מובהק. מתברר כי כשמדובר בסיוע לטובת המערכה, הרי שהציונים הם הכי טובים שיש. 

קצת רקע: בית המדרש המרכזי 'ויואל משה' של חסידי סאטמר בשיכון בבני ברק נסגר בשישי האחרון לשלושים יום, בגלל שצד הגרח"צ מייזליש, ראש הישיבה המודח של סאטמר, לא הסכים לבוררות בין הצדדים הניצים. הרב מייזליש ומוסדות סאטמר בראשות הרבי מהר"א מסאטמר (אם זה פלג המהרי"י היותר שמרני לא היינו רואים את זה א.ק.).

למדור 'שלוש קריאות' נודע, כי מי שבוחש בקדרה מצד אנשי המוסדות להלן (חצר הרבי) הוא חנוך זייברט, ממלא מקום ראש עיריית בני ברק. לזייברט קשר טוב עם חצר מהר"א מסאטמר ובעת ביקוריו של הרבי בארץ נצפה לא אחת יושב ראשונה במלכות. בצד השני בקרב מצד פלג ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש, שהוא חתנו גם של הרבי מויז'ניץ, נמצא חבר כנסת צעיר מטעם אגודת ישראל שעומד ומסייע להם. כמובן, אנחנו לא ננקוב בשמו המלא כדי לא לגרום להפגנות מחוץ לביתו. 

אפרופו זייברט, שידוע ומפורסם כמי שמרבה לנוע כל העת על ציר תל אביב - ניו יורק וגם אירופה בעת הצורך, הוא יצא הערב (מוצאי שבת) לשליחות מיוחדת בניו יורק מטעם ממלכת חסידות גור עליה הוא נמנה. זייברט ישהה בארצות הברית במשך שבוע כדי להתעסק בענייני הקהילה.

האם כשישוב יכנס לבידוד של שבועיים, או שמא ישגר סמס לפרופסור איתמר גרוטו האגדי? כי הרי כבר אין 'קשרים' של גור במשרד הבריאות. 

הג'יפים החדשים של חברי הכנסת

עם כניסתם של חברי הכנסת לתפקידיהם, נאלצו חברי הכנסת לקבל החלטה משמעותית מאוד להמשך כהונתם: במחלקת הרכב בכנסת ישראל פנו לחברי הכנסת עם הצעה ובה מספר כלי רכב שמתוכם יבחרו הח"כים דגם שילווה את כהונתם בכנסת ה- 23.

בשבועיים האחרונים הגיעו ההזמנות של חברי הכנסת ולידי 'שלוש קריאות' הגיעה הרשימה של הרכבים שבחרו חברי הכנסת, ודרך רשימה ניתן לגלות מהו הרכב הפופולרי בקרב חברי הכנסת.

במענה לפניית 'שלוש קריאות', הביאו לנו מהכנסת את נתוני הרכבים מהם עולה כי דגם הרכב שבחרו חברי הכנסת הוא סקודה קודיאק, רק 24 חכי"ם בחרו ברכב החדש, מיד אחריו ממוקמת סקודה סופרב עם 21 חברי כנסת.

חידוש מרענן היא כמות חברי הכנסת שבחרו ברכב היברדי. 14 חברים כנסת בחרו בג'יפון החדש של טיוטה מדגם ראב 4. בנוסף שבעה חברי כנסת בחרו בטיוטה קאמרי, רק ארבעה חברי כנסת בעלי משפחות גדולות וברוכות ילדים העדיפו לא להצטופף ובחרו בקאיה קרנבל וחבר כנסת אחד בחר במיצובישי אאוטלנדר.

המתנדבים זיהו: האם עליזה בלוך צריכה לחשוש?

עברו כשנתיים מאז הבחירות המוניציפליות בהן אחד המקומות בהם ספג הציבור החרדי מכה קשה הייתה העיר בית שמש, שם אחרי 15 שנה נבחרה ראש עיר שלא מהציבור החרדי. העיר בית שמש חוותה מערכות בחירות קשות בכל שנותיה וכיום ראש העיר המיתולוגי מכהן כח"כ התשיעי של סיעת ש"ס בכנסת, בהחלט פיצוי הולם שהעניקו לו בסיעה הספרדית - לא מובן מאליו.

אך הנה סיבה לדאגה בקרב מטה ראש העיר בית שמש עליזה בלוך: בסקר שבוצע השבוע בקרב מתנדבי ארגון 'ידידים' שהתכנסו למפגש שאגב. באחד הסקרים של שבוצע בין מתנדבי הארגון, המשתתפים חזו את המהפך הפוליטי בבחירות האחרונות עם ניצחונה של בלוך, כעת הסקר מצביע על מגמה הפוכה. 

במסגרת ערב גיבוש של מתנדבי ידידים בבית שמש, שיחקו המשתתפים במשחק הטריוויה 'מלחמת מוחות' של חזקי רייך. במהלך הערב נשאלו המשתתפים שאלת סקר ידידותית: למי יצביעו בבחירות הקרובות? התוצאות הפתיעו כשרק 20% הצביעו לעליזה בלוך לעומת 80% שבחרו באפשרות אחרת של נציג חרדי.

כמובן שנציין כאן כי הסקר אינו מקצועי ולא מייצג במדויק את הלך הרוח בעיר, אך הוא לא בלתי מעניין. רק לפני שנתיים, בערב הבחירות, נעשה סקר דומה אצל אותם מתנדבים וזו הייתה הפעם הראשונה שזוהה היפוך המגמה בין מוישה אבוטבול לעליזה בלוך - והשאר היסטוריה. 

ויש גם שורת סיום 

מערכת 'שלוש קריאות' שולחת ברכת מזל טוב לסגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש, שחגג השבת 65 קיציים, בתוך כל מאבקי הפריימריז ויחסי הכוחות באגודת ישראל. החגיגה הצנועה שנחשפת כאן לראשונה, נחוגה לצד משפחתו המצומצמת. המיקום נקבע במלון ציפורי בכפר בקיבוץ חפץ חיים.

שלוש קריאות הרב חיים צבי מייזליש חנוך זייברט מאיר פרוש עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד