י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הולך בין הטיפות

הרב של סאטמר: לא לטלטל למרות העירוב החדש

העירוב ההיסטורי שהוכשר השבוע בלונדון מביא לאי שביעות רצון מצידו של הרב של חסידי סאטמר, שכותב מכתב הוראה לבני קהילתו, שלא לטלטל, כי כך הייתה דעתו של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל

הרב של סאטמר: לא לטלטל למרות העירוב החדש
הרב של סאטמר בלונדון עם האדמו"ר צילום: דודי בראון

רב חסידי סאטמר בלונדו, הגאון רבי ברוך נתן הלברשטאם, מפרסם מכתב בו הוא מבקש מחסידי סאטמר ובני הקהילה שלא לטלטל למרות התקנת העירוב החדש שהביא להיסטוריה בכנפיה של לונדון החסידית. 

הרב הלברשטאם, הנמנה על חצר מהרי"י מסאטמר, נזהר במכתבו שלא לפגוע בבית הדין של כדתיא ובמכתבו הוא הולך בין הטיפות ולא יוצא חוצץ בחריפות נגד. 

במכתב שנחתם על ידי הרב הוא כותב: "הן ידוע לכולנו פסקו הבהירה של רבינו הגח"ק זי"ע ועכי"א (הרבי מסאטמר בעל ה'ויואל משה' זצ"ל) שלא לטלטל ע"י עירוב כזה הנעשה בעירנו לונדון יצ''ו וטעמו ונימוקו עמו".

"על כן באתי בזה לשנן ולחזר שפשוט שזה מחייב לכל בני קהלתנו להיזהר ולהזהיר לכל ב"ב גדולים וקטנים לקיים דבריו הקדושים".

"ועל זה נאמר צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותיך על משכנות הרועים, ובזכות שמירת שבת כהלכתה נזכה לגאולה שלימה בב"א"

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. לראשונה בתולדות לונדון החרדית, בית הדין 'התאחדות קהילות החרדים' כדתיא, אישר השבוע (שלישי) באופן סופי ואף הקים בעצמו עירוב בשכונת סטמפורד היל.

מדובר בהיסטוריה והקש ששבר עד גב הגמל הייתה מגפת הקורונה. כבר לפני שלושים שנה רצו גורמים פרטיים להתקין עירוב, אך לגאב"ד לונדון זצ"ל היו כמה סיבות גם הלכתיות וגם מטעמי צניעות.

בעבר גם לא היה עירוב בקהילות החרדיות במנצ'סטר ובוינה לא, אך בלונדון אף אחד לא העז לעשות, וכעת כאמור, בגלל הקורונה, החליטו כמה אברכים שבשכונת טוטנהאם - שכונה בתוך סטמפורד היל - לעשות עירוב.

ועד העירוב פרסמו מפה מיוחדת עם ציון גבולי העירוב. כמו כן יתלו מודעות ברחובות עם חותמת הבד"ץ בסוף גבולות העירוב, וכל המקומות אשר מחוץ לגבולות אסורים בטלטול.

עירוב לונדון הרב ברוך נתן הלברשטאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד