י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסערה במשרד הבריאות

גרוטו מתנצל על פרשת המיליארדר טדי שגיא: "שיקול הדעת שלי היה מוטעה"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שיגר מכתב תשובה למנכ"ל המשרד בר סימן טוב שדרש הבהרות והסקת מסקנות מצידו בעקבות הפטור מבידוד שניפק לטדי שגיא. גרוטו טוען שהוטעה בנוגע לפניית איש העסקים. "לא נתתי פטור, אלא הקלות בתנאי הבידוד" • "מסע השקרים ההכפשות וההשמצות היה כמעט למעלה מכוחותיי"

גרוטו מתנצל על פרשת המיליארדר טדי שגיא: "שיקול הדעת שלי היה מוטעה"
פרופ' איתמר גרוטו צילום: מתוך שידורי כאן 11

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שלח היום (שישי) מכתב למנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, בו הבהיר כי אפשר לטייקון טדי שגיא להשתתף באירוע - על אף ששב מחו"ל - משיקול ענייני בלבד.

גרוטו התנצל אם קיבל החלטה שגויה והדגיש כי הוטעה לגבי סיבת הביקור של המיליארדר בארץ. הוא הבהיר כי קיבל את ההחלטה לאפשר לו לצאת לאירוע בהתאם למדיניות המשרד.

במכתב לבר סימן טוב הבהיר גרוטו, כי קיבל את הפנייה בנוגע למיליארדר טדי שגיא מתוך שירות המדינה, וציין כי הוא אינו מכיר את שגיא באופן אישי והבהיר כי לא קיבל כל תמורה ממנו או מגורמים הקשורים אליו. "התחוור לי בדיעבד כי הוטעיתי לגבי סיבת הביקור, ולא ידעתי, ועד היום איני יודע אם הנושא הגיע לדיון אצלך לפני שהגיע אליי ואתה שללת את האישור" כותב גרוטו למנכ"ל המשרד.

"במשך שנותיי הרבות כמשרת ציבור במערכת הרפואה בישראל, נפל בחלקי להחליט מגוון עצום של החלטות באין ספור תחומים הנוגעים לבריאות הציבור בארץ ואף בעולם. בדיעבד", כותב גרוטו, "אני סמוך ובטוח שחלק מהחלטותיי היו נכונות ומוצדקות, וחלקן, לצערי – לא".

גרוטו מתנצל ומבהיר כי "החלטות רבות שקיבלתי כעובד ציבור שהוא קודם כל ולפני הכל – רופא, לא תמיד תהיינה נהירות ומובנות לאנשים שאינם רופאים, וחלקן אף לא תמיד תהיינה נכונות. על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה, והחלטה שבאה בעקבותיו הייתה מוטעית: אני מתנצל".

גרוטו מציין כי בינו לבין המיליארדר שגיא אין כל קשר אישי ומבהיר כי לא קיבל טובת הנאה בתמורה: "אין לי שום קשר אל טדי שגיא, טדי שגיא מעולם לא פנה אלי לצורך קבלת האישור, ובוודאי שלא קיבלתי שום תמורה שהיא בכל נושא שהוא מטדי שגיא או מגורמים הקשורים אליו. את הפנייה קיבלתי מתוך
שירות המדינה". 

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות מתייחס במכתב לפרטי המקרה: "טדי שגיא הגיע במטוס פרטי מקפריסין, ללא חשש לחשיפה לאנשים נוספים בדרך; הוא הגיע ממדינה שכל ההתייחסות אליה היא כמדינה ירוקה. הוא דיווח על כך שהיה חולה בקורונה והחלים ממנה, ומכאן שאיננו יכול להדביק. על סמך העובדות הללו – החלטתי לאשר לו את ההקלה החריגה וזאת כאמור באופן שעולה בקנה אחד עם מדיניות המשרד". 

עוד כותב גרוטו, כי "הטענה לפיה סייעתי למר טדי שגיא בשל היותו מיליארדר, הינה מגוחכת. כידוע לך, לאורך כל שנותיי במשרד הבריאות, אני נוהג לסייע לכל מי שפונה אלי, לעני ולעשיר, ליהודי ולערבי, לחילוני ולדתי, ולבני קהילות מוחלשות מבחינה רפואית, כגון יוצאי אתיופיה, אנשים בעלי מוגבלויות ועוד. סייעתי לטדי שגיא כמו שהייתי מסייע לכל אדם אחר בנסיבות דומות ואם שגיתי – השגיאה הזו היתה נעשית לגבי כל אדם אחר".

פרופ' גרוטו מוסיף בנימה אישית וכותב כי "מסע השקרים ההכפשות וההשמצות בתקשורת ביממה האחרונה היה כמעט למעלה מכוחותיי - ועדיין נשכתי שפתיים ולא הגבתי ולו במילה, במישרין או בעקיפין, מתוך תקווה ואמונה שהנהלת המשרד תפעל באופן הגון כדי שהדברים יחזרו למסלול תקין". 

כזכור, השבוע חשפה העיתונאית יולן כהן ב'ערוץ 12', כי איש העסקים המיליארדר טדי שגיא הגיע לישראל במטוסו הפרטי מקפריסין, כדי להשתתף במסיבה שארגן חברו איש העסקים הישראלי איציק טולדנו. שגיא טען כי פרופסור גרוטו נתן לו פטור מבידוד.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל'חדשות 12' כי "מדובר בטעות חמורה בשיקול הדעת ויערך בירור בעניין". מטעמו של איש העסקים טדי שגיא נמסר כי "טדי שגיא הגיע לישראל כחוק ופעל כחוק לפי ההנחיות המתאימות שקיבל".

השר יולי אדלשטיין זעם על המקרה והורה למנכ"ל היוצא בר סימן טוב לערוך בירור ולהגיש בפניו את התשובות כבר מחר: "במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכאשר אנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד אשר יסכנו את בריאות הציבור", אמר השר והוסיף, "מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

איתמר גרוטו משה בר סימן טוב משרד הבריאות טדי שגיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד