י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חוששים מהפקרות

עולם התורה הספרדי מתאחד: נקבע תאריך לבחינות

ראשי ישיבות קטנות מעולם התורה הספרדי התאחדו וחתמו על מכתב בו מבקשים שלא יבחנו בחורים מישיבות קטנות לפני תאריך כ' תמוז. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

עולם התורה הספרדי מתאחד: נקבע תאריך לבחינות
הכינוסים של ראשי הישיבות צילום: באדיבות המצלם

בשורת כינוסים של כל ראשי הישיבות הספרדים בארץ הועלתה הדאגה הגדולה לעתידם הרוחני של בני הישיבות הקטנות והוחלט כי לא יתקיימו מבחנים לישיבות גדולות לפני התאריך כ' בתמוז הבעל"ט.

מזה כמה שנים שראשי הישיבות אינם ישנים לאחר שהרישום לישיבות הגדולות היה נחתם ונסגר עם תחילת זמן קיץ, מה שגורם למכשלות בכך שבחור ישיבה שיודע בדעתו שהתקבל לישיבה פלונית ואלמונית הרי שפקע ממנו עול ודאגה מכניסה לישיבה גדולה.

לדברי ראשי הישיבות, הדבר גרם לצער גדול ורבים חללים הפילה לאחר שרבים וטובים מצבם הרוחני התדרדר ועמם יחד אווירה של הפקרות נוראה.

ביוזמת הרב ר' יעקב מויאל והרב ר' אברהם עידן איגדו תחת קורת גג אחת את כל ראשי הישיבות הקטנות בארץ ולערוך שתי כינוסים מיוחדים בירושלים ובבני ברק אשר בהם ליבנו ראשי הישיבות יחד את גודל העניין והמטרה החשובה שבחור יעלה לישיבה גדולה לאחר זמן קיץ פורה, ולא חלילה בפורקן. 

סיומו של הכינוסים חתמו ראשי הישיבות במכתב מיוחד וכתבו: "לאחר שדנו ראשי הישיבות המשגיחים והמג"ש של שיעור ג' בישב"ק, ולנגד עיננו עומדת טובת התלמידים הן בתהליך סיום ישיב"ק והן בקליטתם בישיבות הגדולות "לכן הוחלט ע"ד כולם שאנו לא נשלח למבחן או לראיון שום תלמיד עד לתאריך כ' תמוז התש"פ" ראשי הישיבות מסיימים את מכתבם "ובכך נחזק את הישיבות ונשמור את תלמידנו היקרים לנו מכל משמר ויה"ר שתשרה שכינה במעשה ידינו ונראה נחת מהתלמידים העולים מעלה בעבודת ה' וירא"ש" ולראיה באנו עה"ח".

עולם התורה הספרדי רישום לישיבות מבחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד