י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תוכנית המאה

צבי יחזקאלי: "מצרים וסעודיה נותנות אור ירוק לסיפוח"

פרשן 'חדשות 13' צבי יחזקאלי התייחס לנושא הסיפוח המסתמן ואמר: "היחידים שמגנים על הפלסטינים היום בפומבי הם הטורקים" • וגם: מה חושב הרחוב הפלסטיני על הנושא?

צבי יחזקאלי: "מצרים וסעודיה נותנות אור ירוק לסיפוח"
הפרשן צבי יחזקאלי צילום: צילומסך ערוץ 13

צבי יחזקאלי התייחס בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM לסוגיית הסיפוח ולאכזבת ההנהגה הפלסטינית מהסיפוח המתוכנן. בהמשך, סיפר על כתבתו ב'חדשות 13', שבמסגרתה הלך לפגוש הרחוב הפלסטיני ושמע מה הם באמת חושבים על הסיפוח.

בכיר באיחוד האמירויות העביר מסר לישראל לפיו 'אי אפשר לספח ולהמשיך לקוות לקשר טוב', צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים, אמר כי ייתכן ומדובר ב'מס שפתיים' בלבד או שיש "מבנה ומהלך גדול יותר - תוכנית טראמפ, הסיפוח הגיע כחלק מתוכנית טראמפ. יש פה מהלך גדול שקיבל את ברכתם של מדינות ערב, על אפם וחמתם של הפלסטינים. למה סעודיה לא אמרה כלום? למה המצרים לא תומכים בפלסטינים בכל הקשור לסיפוח? שאלו שבוע שעבר את שר החוץ הפלסטיני, 'מה קורה עם תגובת מדינות ערב?' הוא אמר: 'לצערנו פנינו אליהם שיגנו - הם לא עושים את זה".

לטענתו, "מצרים, סעודיה והאמירויות, ועוד הרבה מדינות אחרות, אומרות לישראל - 'הסכמה בשתיקה', וזה אור ירוק. זה לא להגן עליהם ולצאת בהצהרות. היחידי שמגן עליהם בפומבי זה ארדואן, הטורקים. לכן, אני חושב שמדינות ערב ישלמו מס שפתיים. הם הסכימו לתוכנית טראמפ, למפה ולסיפוח, הם נותנים אור ירוק והסכמה שבשתיקה למהלך של ראש הממשלה".

כמו כן, הוא ציין כי הוא למד מערפאת כי יש 3 תנאים שמותר לשקר, "האחד, אם אתה רוצה לפייס בי בני אדם. השני, אם אישה אומר לבעלה 'אני יפה?' יגיד לה כן, גם אם היא מכוערת. השלישי, בפוליטיקה - מותר לשקר כדי לצאת ממצב'. אנחנו חושבים שמה שנאמר בתקשורת נכון - שם זה שונה כי זו דיקטטורה. צריך לראות את ההצהרות של הפלסטינים. לדעת שיש פלסטינים שהיו רוצים ללכת עם ישראל ולא עם הרשות הפלסטינית, וחשוב לזכור את זה ביום שתפרוץ פה אלימות".

בכתבתו ב'חדשות 13' הוא שוחח עם פלסטינים ושמע מהם: "25 שנה הרשות באה לפה קיבלנו אותה בזרועות פתוחות, השלטון הפלסטיני שלנו, היה חלום המדינה שלום, לאן הגענו? לזה שהדבר הכי טוב היום זה לרצות ת.ז. כחולה ישראלית, לעבוד בישראל. השלטון הזה מושחת, לא הביא דמוקרטיה, מה יש לנו לרצות אלא שישראל תיקח אותנו בסיפוח? הם עכשיו היו אומרים לך תודה רבה תן לי תעודת זהות כחולה בין אם התיישבות קבע או אזרחות אבל הם אומרים את זה בגלוי והיו רוצים להיות חלק מגושי ההתנחלויות בתוך ישראל ולעזוב את החלום הפלסטיני. – 'אין לך ערביי ישראל? מה אנחנו לא יכולים להיות חלק מהם?'", והזהיר כי "פה יש שבר גדול".

לדבריו, יש לקחת בחשבון גם את הצד השני במהלך הסיפוח ולחשוב, "מה אתה משאיר בצד השני? ייאוש. סיפוח לא פותר את זה, גם אם יקימו מדינה, מה תהיה המדינה הזאת? לכן אבו מאן אחרי 25 שנה צריך לבוא ולומר 'לא סיפקתי לכם את מה שהבטחתי ורציתם – מדינה'. לדעתי, השטחים במצב קשה מאוד ושברירי ואבו מאזן מצד אחד יש לו דילמה: כן אלימות - נפילת שלטון, לא אלימות - שתיקה והסכמה לסיפוח. דילמה פלסטינית מאוד גדולה, ובעוד חודש נראה מה אבו מאזן יבחר".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

צבי יחזקאלי סיפוח התיישבות החלת ריבונות ניסים משעל רדיו 103FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד