י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"תוצאה ישירה של הסתה"

מכתב האיום שנשלח לשופטת העליון, התלונה והתגובות החריפות

במשטרת ישראלה התקבלה תלונה על איומים שהופנו לשופטת בית העליון באמצעות מכתב שנשלח לביתה • הרשות השופטת: "תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה" • ניסנקורן: "המתקפה על מערכת המשפט מסכנת את חוסנה של המדינה"

מכתב האיום שנשלח לשופטת העליון, התלונה והתגובות החריפות
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

משמר בתי המשפט הגיש הבוקר (ראשון) תלונה במשטרה בעקבות איומים שקיבלה שופטת בית המשפט העליון ענת ברון, באמצעות מכתב שהגיע לביתה, בו נשמעו כלפיה איומים מפורשים.

"מכתב האיום שנשלח אל שופטת בית המשפט העליון ענת ברון, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה. נסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא", נמסר מהרשות השופטת.

לאחר הגשת התלונה, אישרו במשטרה כי פתחו בחקירה בגין חשד לאיומים שהופנו כלפי אשת ציבור.

"תלונה הוגשה במשטרה בגין מכתב איומים שנמצא בתאריך 12.06 בתיבת הדואר של ביתה בת"א של אשת הציבור", הוסיפו במשטרה.

מוקדם יותר הודיעה הרשות השופטת כי משמר בתי המשפט הגיש תלונה למשטרה בעקבות מכתב איום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון ענת ברון. ברשות הוסיפו כי העניין מצוי בחקירה ומשכך הם אינם יכולים להוסיף בעת הזו.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב למקרה וכתב: "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל. יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

ענת ברון, החלה לשמש כשופטת בבית המשפט העליון החל מינואר 2015 וצפויה להישאר בתפקיד עד שנת 2023. קודם לכן כיהנה כשופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב ובבית המשפט השלום בעיר. 

ניסנקורן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד מסר בתגובה, "האיום על שופטת בית המשפט העליון הוא תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה מנתניהו. זה על שמו".

ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי אמר בתגובה, "השופטים ואנשי מערכת אכיפת החוק עושים עבודת קודש בשמירה על הדמוקרטיה וכל ניסיון להלך עליהם אימים הוא חציית קו אדום נוסף", מסר חימי. "עלינו לפעול במהרה ולשים קץ לתופעה בזויה זו, ואני קורא למשטרת ישראל לפעול בנחישות לאיתור שולחי המכתב".

 

 

ענת ברון בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד