י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא העונה לפתיחת השמיים"

בר סימן טוב: העלייה בתחלואה הפתיעה אותי

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב התייחס לגל ההדבקות ואמר בין היתר כי העלייה המהירה בתחלואה הפתיעה אותו וכי זו אינה העת לפתיחת השמיים לטיסות

בר סימן טוב: העלייה בתחלואה הפתיעה אותי
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

 מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב התייחס לעלייה בקצב ההדבקות בישראל, ואמר כי העלייה המהירה בתחלואה הפתיעה אותו. בראיון לרשת ב' אמר המנכ"ל כי זאת לא העונה לפתוח את השמיים לטיסות.

לאחר קדנציה סוערת במיוחד, מנכ"ל משארד הבריאות משה בר סימן טוב יסיים את תפקידו לאחר שמינויו של המנכ"ל החדש אושר היום בממשלה. בר סימן טוב, שהתראיין היום לקרן נויבך בתוכנית "סדר יום" ברשת ב', אמר כי "עדיין אפשר להיות יחסית אופטימיים ולשטח את העקומה גם בלי סגר. חשוב להקפיד על הכללים ובפרט לגבי המסכות. הייתה בעיה בשימור התודעה שקורונה לא הייתה אירוע שהיה וחלף. צריך לשכנע את הציבור כמה זה חשוב. אני חושב שהייתה עייפות גדולה אצל הציבור ואצל כולנו".

המנכ"ל הודה כי טיפולו במשבר גרם לעצב וכעס להרבה אנשים וכי הוא עשה גם טעויות. "אנשים איבדו פרנסה, זה מעורר הרבה מאד כעס ועצב ואנו מודעים לזה. הביקורת עלי מוצדקת בחלקה, אי אפשר שלא לעשות טעויות בכזה תהליך", אמר בר סימן טוב.

משה בר סימן טוב התייחס בראיון לרשת ב' על סערת פרופסור גרוטו, על כך שנתן לכאורה פטור מבידוד למיליארדר טדי שגיא, "פרופסור חזי לוי יעשה הליך בירור בעניין. לגרוטו זכויות רבות, אך לא ניתן להקל ראש בפגיעה באמון הציבור. יש עובדות שעדיין אינן ברורות וערך אמון הציבור הוא קריטי. התוצאה של האירוע צריכה להיות חיזוק אמון הציבור".

כאמור, היום אושר בממשלה מינויו של פרופ' חזי לוי למנכ"ל המשרד הבריאות. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה לשרי הממשלה על האישור ואמר: "פרופ' חזי לוי הוא בעל ניסיון רב ביותר במערכת הבריאות - בצה"ל, בבית חולים ובמשרד הבריאות. אני בטוח שהוא יהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו, בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה. אני מודה למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, על עבודתו המסורה במשרד ועל הסיוע הרב בכניסתי למשרד".

קורונה משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד