י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

למה דווקא עכשיו להשקיע בקרקעות?

רגע לפני שתעשו החלטה כל כך משמעותית שיכולה לשנות את המצב הכלכלי שלכם מקצה אחד לקצה אחר – ריכזנו עבורכם את כל הסיבות שישכנעו אתכם ללכת על הצעד הזה • אומנם עדיין מוקדם מידיי לדעת מה יקרה בעידן שאחרי וירוס הקורונה, אך מה שבטוח שאם תשקיעו עכשיו בקרקעות תוכלו לצאת מהמשבר הכי מהר מכולם. אם אתם שוקלים את האפשרות הזאת, הינה הסיבות שיגרמו לכם לעשות את הצעד הזה

למה דווקא עכשיו להשקיע בקרקעות?
השקעות נדל"ן צילום: שאטרסטוק

היקף הבנייה ירד אך הביקוש נותר בעינו


אומנם הממשלה החליטה להחריג את ענף הבנייה מההגבלות שאותן היא מפרסמת כמעט מידיי ערב, אך עדיין היקף הבנייה ירד בצורה משמעותית. לא מעט פועלים זרים שהיו חבל ההצלה של ענף הבנייה בישראל החליטו לחזור לבית שלהם, ומהסיבה הזאת כל הקבלנים נמצאים בבעיה.

אז מדוע זה אמור לעודד אתכם להשקיע בקרקע דווקא עכשיו? מכיוון שביום שבו הקורנה תיעלם או לפחות ביום שבו הפאניקה תרד – אנשים ירצו לרכוש דירות. אך בפועל לא יהיו להם יותר מידיי אפשרויות, ולכן הביקוש לקרקעות יהיה בשיאו. כמובן שאם אתם תדעו לנצל את המומנטום הזה, אתם תהיו אלה עם ידם על העליונה – ותוכלו למכור או להשכיר את הנכסים שלכם במחירים משתלמים מאוד. אם עד כה מחירי הדיור בישראל היו יציבים, הערכות הן שלאחר משבר הקורונה המחירים צפויים לעלות בצורה משמעותית.

ריבית נמוכה ומשכנתא בתנאים משתלמים במיוחד


אחת מהבעיות המרכזיות של לא מעט משקיעים במדינת ישראל זה גובה הריבית שהם נדרשים לשלם כאשר הם לוקחים משכנתא. כיום על מנת להתמודד בצורה יעילה עם המשבר, הורו בבנק ישראל להוריד את הריבית ב-0.15%. נכון להיום גובה הריבית עומד על 0.1% שזה דבר משמעותי מאוד עבור מרבית האנשים שרוצים להשקיע בקרקעות. לפיכך הם יוכלו לקחת משכנתאות או הלוואות מהבנקים, אך עדיין לשלם פחות מאשר הם היו משלמים על אותה הריבית לפני מספר חודשים.

מהסיבה הזאת אם יש באפשרותכם לקחת משכנתא, ואתם מחזיקים בהון התחלתי – זה הזמן המושלם עבורכם. כך תוכלו להשקיע בקרקעות ולקבל עליו את התשואה המקסימאלית, ובאותה נשימה פשוט לשלם פחות לבנקים. הבנקים בישראל היו מהסיבות המרכזיות לכך שלא מעט אנשים היו מעדיפים שלא לקחת משכנתא וגם לא לרכוש קרקעות.

אז אם זוהי הייתה הסיבה שעד כה הייתם נמנעים מלעשות את הצעד הזה, כיום המשוכות מתחילות להיעלם – וחשוב מאוד שתנצלו את המומנטום שנוצר. ככל הנראה ברגע שהמשק יחזור לפעילות, בבנק ישראל יורו להחזיר את הריבית למקומה הטבעי – וחבל מאוד שתפספסו את הרגע הזה שנותן לכם הזדמנות חסרת תקדים.

הריבוי הטבעי בישראל מהגבוהים בעולם המערבי


אולי אינכם מכירים את הנתון הזה, אך נכון להיום הריבוי הטבעי במדינת ישראל הוא מהגבוהים ביותר בעולם המערבי. מידיי שנה במדינת ישראל כמות משקי הבית החדשים גדלה ב-50 אלף, כך שהביקוש לדירות רק הופך להיות גבוה יותר משנה לשנה – והוא לא צפוי לרדת גם בעידן הקורונה.

יתרה מכך לא מעט משפחות ביום שאחרי הקורונה ירחיבו את החוג המשפחתי שלהם, וזה כמובן מתוצאה של הישארות מרובה בבית. כך שככל הנראה בעוד שנה מהיום, לא מעט משפחות ירצו למכור את הדירה הנוכחית שלהם על מנת לקנות דירה גדולה יותר שתוכל להתאים למשפחה כולה – ואתם כמובן צריכים להיות שם על מנת לנצל את המומנטום שנוצר.

צפי לכמות גדולה של זוגות שיתגרשו


מצד אחד משבר הקורונה יכול לזמן הזדמנות חסרת תקדים לזוגות שונים להרחיב את הקן המשפחתי, אך מצד שני לא מעט זוגות יחליטו להתגרש. האינטנסיביות של השהות המשותפת בבית זה לצד זה, עלול להביא לכך שלא מעט מערכות יחסים פשוט יקרסו. מהסיבה הזאת ביום שלאחר הקורונה זוגות רבים יגיעו לרבנות על מנת להתרגש ולהפריד כוחות. אך כיצד הנתון הזה ישכנע אתכם כי כדאי לכם להשקיע בקרקעות למכירה?

פשוט מאוד! ברגע שיש גירושים, הביקוש לדירות הופך להיות גבוה יותר מכיוון שאחד מבני הזוג צריך למצוא דירה חדשה. לכן ישנו צפי כי הביקוש להשכרת דירות באזורים שונים בישראל יהיה בשיאו – ושוב אתם צריכים להיות שם על מנת לנצל את המומנטום. מדובר על מומנטום שלא ימשך זמן רב, וחשוב מאוד להיות עם יד על הדופק בכדי שתוכלו להציע את הדירה לכל המרבה במחיר.

לסיכום – האם יש סכנות ברכישת קרקעות עכשיו?


באופן כללי אתם צריכים לדעת כי תמיד ישנה סכנה מסוימת כאשר אתם עושים צעד כל כך משמעותי. רכישת קרקעות זה צעד שיגרום לכם להוציא לא מעט מהחסכונות שלכם, דבר לא פשוט בהתאם למצב הנוכחי במשק הישראלי בעקבות משבר הקורונה. אך עדיין מדובר כאן על הזדמנות חסרת תקדים, שככל הנראה לא תקרה שוב בעתיד הנראה לעין.

אתם צריכים לזכור כי בכל משבר עולמי לאורך העשורים האחרונים, האנשים היחידים שיצאו המרוויחים הגדולים הם אלה שהשקיעו בקרקעות. הדוגמא האחרונה הינה המשבר העולמי של שנת 2008 שהביא לקריסת הבורסות בעולם, אך החל מאמצע שנת 2009 מחירי הדיור זינקו בצורה משמעותית. כך שמי שהיה ברשותו נכס כזה או אחר, ללא ספק היה מהמרוויחים הגדולים באותה תקופה. אז למה שאתם לא תהיו המרוויחים הגדולים של שנת 2021? יש לכם הזדמנות לעשות זאת, אל תפספסו אותה.

המאמר נכתב על ידי א.ב מוראנו - קרקעות למכירה

א.ב מוראנו עוסקת בייזום פרויקטים בנדל"ן, איתור ופיתוח מתחמי תכנון מתקדמים.

א.ב מוראנו - קרקעות למכירה

שלמה המלך 37, קרית אונו 5542133

טלפון: 03-949-9669

https://abmoreno.co.il/

השקעות נדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד