ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בשיטת 'מצא את ההבדלים'

בסאטמר תוקפים את ביקור הרבי מויז'ניץ אצל נתניהו

לאחר חודש של שקט יחסי, בסאטמר עלו למתקפה עניינית וחריפה נגד פגישת האדמו"ר מויז'ניץ במעון ראש הממשלה, ונגד ההסכם הקואליציוני של 'יהדות התורה' עם 'הליכוד'

בסאטמר תוקפים את ביקור הרבי מויז'ניץ אצל נתניהו
האדמו"רים מסאטמר וויז'ניץ צילום: ארכיון

עיתון 'דער איד' של חסידות סאטמר בארה"ב, התעורר בשבוע האחרון לאחר חודש של שתיקה רועמת, והעלה התקפה חריפה נגד פגישת האדמו"ר מויז'ניץ במעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכזכור תוכן הפגישה נשאר לוט בערפל, וב'סאטמר' טוענים כי נושא הפגישה קשור איכשהו להסכם הקואליציוני שנחתם כיממה לאחר הפגישה החשאית.

תחת הכותרת "א ווייטאגליכע קאפיטל היסטאריע" (פרק היסטורי כואב), מתייחסים בעיתון בבוטות שלא לומר התקפה ממשית נגד אדמו"ר בתוך 'אגודת ישראל' שעשה היסטוריה, ולראשונה מאז יסוד המדינה "הציונית" חבר מועצת גדולי התורה הגיע לבקר את "ראש ממשלת הכופרים".

בכתבה הם מביאים את סיפור ביקור בן גוריון אצל מרן ה'חזון איש' זצ"ל, והמשל הנודע של "העגלה המלאה והעגלה הריקה" שאמר אז החזו"א לראש הממשלה, ומציינים כי הפגישה של בן גוריון עם החזון איש היתה בתקופה דומה לפגישה של האדמו"ר מויזשניץ אצל ראה"מ, אז היתה תקופת כינון ממשלה ומשבר בעניין גיוס בנות, וגם עכשיו היה תקופת כינון ממשלה ומשבר בענין גיוס בני הישיבות.

כאמור, לטענת העיתון הפגישה נסובה בעיקר על ההסכם הקואליציוני, ובמיוחד על חוק הגיוס. ועל השמועות שהועלו שהפגישה דנה בנושאים אחרים, הם כותבים ש'ההיסטוריה חוזרת', וגם כאשר ראש הממשלה ד. בן גוריון הותקף ע"י החילונים על פגישתו אצל החזון איש, יצאה הודעה מלשכתו שהבהירה כי ראש הממשלה ד. בן גוריון ביקר אתמול ביקור פרטי אצל הרב א.י. קרליץ בבני ברק... ובסיום ההודעה הם מנערים מעליהם את הביקורת וכותבים; "לא נדונה כלל שאלת גיוס בנות ואין לביקור כל קשר לעניינים מדיניים אקטואליים".

בסיום המאמר הם שואלים מספר שאלות בשיטת 'מצא את ההבדלים', בין הפגישה של בן גוריון אצל החזו"א והפגישה של אדמו"ר מויז'ניץ אצל נתניהו, ואלו הן השאלות: 1 - מי הלך למי? 2 - האם הביקור עבר עם התקפה לראש הממשלה או חנופה לראש הממשלה? 3. אם בפגישה של בן גוריון נכנס להיסטוריה המשל של שתי העגלות, האם עכשיו ייכנס להיסטוריה חוק הגיוס? 4. אם אז "חוק גיוס בנות" נקבר קבורת חמור, למה עכשיו כעבור 24 שעות מהפגישה הח"כים הסכימו על חוק הגיוס. ובמילים המסיימות את הכתבה הם מעלים תהיה בבוטות ואולי אף בחוצפה, בכותבם "שמא בפגישה הזאת לא היתה כלל עגלה מלאה?".

הרבי מויז'ניץ בביקור אצל הרבי מסאטמר בעבר

יצוין, כי זה פעם ראשונה בהיסטוריה שעיתון 'דער איד' של חסידי סאטמר, תוקף באופן כה פומבי חבר מועצת גדולי התורה, אולם יש לציין כי ניסוח ההתקפה נעשה באופן מאוד ענייני, בלי סטייה למישור האישי, וגם לא הזכירו באיזה אדמו"ר מדובר, וזאת באותו סגנון שהאדמו"ר מהרי"י מסאטמר מחה נגד הפגישה, בדיבור כללי נגד התחברות לרשעים והתוצאות ההרסניות הבאות בגין כך.

עוד יצוין כי ההתקפה נגד פגישת האדמו"ר מויז'ניץ מופיע בתוך תחקיר רחב של 4 עמודים, שהעיתון מפרק את סעיפי "ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה עם הליכוד", שם יורד הכותב לפרטי פרטים ועולה להתקפה, ובין השאר בולט במיוחד את הסעיף המתנה כי באם תזוהה פגיעה בסטטוס קוו "יפעלו ראש הממשלה וגוש הליכוד ביחד ובמחוייבות לתיקון הפגיעה על מנת לשמור את הסטטוס קוו" וטוענים כי זו לא פחות מליצנות, כי הרי לגוש הליכוד אין רוב בכנסת לגדור את הפירצות בסטטוס קוו, כאשר "כחול לבן" אינה מחוייבת כלל להסכם הקואליציוני של "הליכוד" עם "יהדות התורה".

עוד הם תוקפים את ההסכמה לחוק הגיוס, ותפקיד ה"שר" שרכשו לעצמם ביהדות התורה בניגוד מוחלט להוראת כמה אדמו"רי מועצת גדולי התורה. ומצטטים את דרשת האדמו"ר מסלאנים על ההבטחה שהופרה.

כמה שורות מיוחדות הם מקדישים לתקוף את "סגן שר החינוך", וטוענים כי התפקיד הינו בדרג "סגן שר במעמד עיתונאי", כאשר נושל ממנו כל סמכות מזערית בתוך המשרד, ובפירוש נכתב בתוך ההסכם כי "שר החינוך הוא בעל הסמכות הבלעדית והיחידה במשרד החינוך", ועל השר מוטל להודיע למנכ"ל שיעביר את כל העדכונים לסגן השר... זאת בניגוד ל"סגן שר התחבורה" שכן קיבל כמה סמכויות ממשיות בתוך המשרד, וכפי שהם מציינים חתמה "יהדות התורה" על הסכם זה טרם ידעו בכלל מי יהיה שר החינוך... בכל זאת הסכימו לדרישת נתניהו כי לסגן שר חרדי לא תהיה שום סמכות ממשית בתחום החינוך.

הרבי מויז'ניץ הרבי מסאטמר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד