י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הדקירה בלונדון

עופר חדד ראיין את גיסו 'המציל': "אמרו שאני סוכן מוסד"

מוטי פרידלנדר שהשתלט על המחבל שדקר חרדי בלונדון ביום שישי האחרון, והחזיק בו יחד עם אחיו עד להגעת המשטרה, הוא גיסו של העיתונאי עופר חדד מ'חדשות 12'. הערב הוא התראיין אצל גיסו וסיפר על אותם רגעים והתגובות שקיבל אחרי שתמונתו התפרסמה ברחבי בריטניה • צפו

עופר חדד ראיין את גיסו 'המציל': "אמרו שאני סוכן מוסד"
עופר חדד/מוטי פרידלנדר צילום: צילומסך ערוץ 12

מוטי פרידלנדר, גיסו של המגיש והעיתונאי עופר חדד מ'חדשות 12', ניטרל יחד עם אחיו אליעזר, את המחבל שדקר את הרב אלתר יעקב שלזינגר ביום שישי בלונדון.

בראיון הערב (ראשון) לגיסו עופר חדד ב'חדשות 12', סיפר מוטי כי שמע צעקות רמות שהגיעו ממש קרוב למקום בו עמד, הוא רץ למקום יחד עם אחיו אליעזר ויחד הם זינקו על המחבל שכבר שכב על הרצפה, המחבל ניסה להשתחרר מאחד האנשים שהחזיק אותו, מוטי ואליעזר שמו את ידיו מאחורי גבו עד להגעת המשטרה.

מוטי סיפר כי לאחר הפרסום בתקשורת המקומית, גולשים בטוויטר ציינו שהוא בוודאי "סוכן מוסד", מוטי אמר כי המחבל ירד מאוטובוס וצעד ישר לבנק, בחוץ היה תור של לפחות עשרה אנשים, המחבל ניגש ישר לרב שליזנגר ודקר אותו מספר פעמים.

אמש אמר מוטי ל'בחדרי חרדים': "אני לא גיבור, עשיתי את מה שכולם היו עושים, אני לא מכיר את הנדקר, אני מכיר את המשפחה שלו. אני שמח שהוא יצא מכלל סכנה, ברוך השם הוא יהיה בסדר".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שישי נדקר בראשו הרב אלתר יעקב שלזינגר מגיד שיעור בסאטמר בלונדון, על ידי אנטישמי. הרב צעד שותת דם בכביש ומסביבו יהודים חרדים שהזמינו כוחות הצלה ומשטרה.

הדקירה אירעה לאחר שהרב שלזינגר יצא מסניף הבנק NETWEST, בסמוך לשכונת סטמפורד היל בלונדון. בתיעוד שצילמו עוברי אורח נראה האיש הדוקר כשהוא מדמם ונעצר על ידי שוטרים, תוך שהוא מנסה להתנגד להם.

האחים פרידלנדר מחזיקים במחבל

הנדקר - הרב אלתר יעקב שלזינגר, מגיד שיעור בסאטמר ונכד הגאון הישיש רבי אליקים שלזינגר - ראש ישיבת הרמ"ה. כאמור הדוקר נעצר וקיבל טיפול רפואי לאחר שנפצע בהשתלטות, הרב פונה לבית החולים במצב בינוני, ולאחר טיפול רפואי מהיר הוא יצא מכלל סכנה.

על פי הדיווח של המשטרה המקומית, הרב נדקר פעמים רבות - כולל בראשו, וניצל על ידי אזרחים מקומיים אמיצים.

אליעזר אמר ל'דיילי מייל': "אני יהודי בעצמי, ואני לא יכול לראות יהודי אחר צועק "תחזיק אותו, תפוס אותו, יש לו סכין! הוא דוקר", ולעמוד מנגד".

"היו עוד כמה אנשים שניסו לתפוס אותו. אני ואחי הצלחנו להכניע אותו ולהניח את ידיו מאחורי גבו עד שהמשטרה הגיעה. לא הייתי קורא לעצמי גיבור. אתה פועל מהר בלי לחשוב באותו הרגע", סיכם אליעזר.

עופר חדד פיגוע בלונדון אנטישמיות בלונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד