י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדרישה החדשה של ביבי מגנץ

בכירים בליכוד: "נתניהו מנסה למצוא את התירוץ לפרוץ לבחירות"

נתניהו דורש מגנץ, לחוקק חוק שיקבע שיישאר בתפקיד ראש הממשלה אם בג"ץ יתערב • על פי דיווח הערב, בכירים בליכוד מעריכים כי "נתניהו מנסה למצוא את התזמון והתירוץ לפרוץ לבחירות" • בליכוד מגיבים: "שקר מכוער. בתקשורת מצאו דרך חדשה ומקורית להעליל עלילות שווא"

בכירים בליכוד: "נתניהו מנסה למצוא את התירוץ לפרוץ לבחירות"
בני גנץ ובנימין נתניהו במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מתיחות בקואליציית הכלאיים: ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לפתוח את ההסכם הקואליציוני ולקבוע שהוא ימשיך לכהן בתפקיד ראש הממשלה גם אם בג"ץ יתערב בהסדר ראש הממשלה החליפי, וזאת לאורך כל הקדנציה. כך מדווחת לראשונה הכתבת הפוליטית דפנה ליאל ב'חדשות 12'.

‏בכך למעשה מבקש נתניהו מגנץ תעודת ביטוח מהתערבות של בג"צ ולקבוע כי התערבות בג"ץ בהסכם תוביל לבחירות ונתניהו יישאר ראש ממשלת המעבר, בשעה שהיום זה תקף רק לתקופת ממשלת החירום.

על פי דיווחה של ליאל, הבקשה החריגה מגיעה על רקע החשש בליכוד שאם בג"ץ יחליט להתערב בהסכם שנחתם, זה יקרה הרבה אחרי חצי השנה הראשונה שמוגדרת בהסכם כתקופת החירום – כך שמקומו של נתניהו בסכנה. נוסף על כך, בליכוד דורשים מכחול לבן לאשר כבר עכשיו בחוק את הארכת משך כהונת הממשלה - משלוש שנים לארבע. זאת, מתוך מחשבה שהדבר עשוי להקטין את הסיכוי להתערבות של בג"ץ בהסכם.

לצד זאת, מפרסם כתב הדסק המדיני של 'חדשות 12', ירון אברהם, כי בכירים בליכוד טוענים כי רה"מ נתניהו לא מתלהב, בלשון המעטה, מההתנהלות של ממשלת האחדות, מחריקות ומהתבטאויות של שרים מכחול לבן נגדו.

נוכח תוצאות הסקרים האחרונים המעניקים לליכוד בראשות נתניהו יתרון משמעותי על כחול לבן אותם בכירים בליכוד משמיעים את ההערכה הבאה: "החתונה הזאת בינינו לבין כחול לבן תיגמר הרבה יותר מהר ברבנות מאשר כולם חושבים. נתניהו מנסה למצוא את התזמון והתירוץ לפרוץ לבחירות. ייתכן שהתקציב הקרוב ייתן לו את ההזדמנות".
 
בנוסף מדווח ירון אברהם מפי אותם בכירים כי יש לחץ על נתניהו מבית, בבלפור, מצד רעייתו ובנו, לא להמשיך את קיומה של הממשלה הזאת ולפרק את השותפות עם כחול לבן, בין היתר בשל החשש שבג"ץ יפסוק נגד מוסד ראש הממשלה החליפי בדיוק ברגע שהוא יעביר את ההגה לגנץ.

מ'הליכוד' נמסר בתגובה כי מדובר ב"שקר מכוער. בתקשורת מצאו דרך חדשה ומקורית להעליל על שרה ויאיר נתניהו עלילות שווא. מספיק להגיד את מילת הקסם "בלפור" כדי להכשיר כל מידע, מופרך ככל שיהיה, בלי צורך לגבות אותו בעובדות".

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד