י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת איילה חסון על היועמ"ש

השר לשעבר: "מציע למנדלבליט שמיוזמתו יחשוף את הקלטות"

שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, התראיין ברדיו 103FM והתייחס לפרשת היועמ"ש ואמר: "אני מציע לו ללכת למשטרה ולבקש את האישום הפלילי, וביוזמתו יחשוף את הקלטות"

השר לשעבר: "מציע למנדלבליט שמיוזמתו יחשוף את הקלטות"
השר לשעבר חיים רמון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

העיתונאית אילה חסון חשפה ב'חדשות 13' כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה לכאורה לשי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, במטרה לשנות את עילת סגירת תיק החקירה נגדו מחוסר ראיות לחוסר אשמה. לסיפור הזה התייחס מי שהיה שר המשפטים, חיים רמון.

בפתח השיחה הדף רמון את הלחץ הגדול מנגיף קורונה, וטען: "אין 200 חולים. חולה בקורונה, זה חולה שהולך לבית חולים, שהוא מונשם. אין כזה דבר", על כך הגיב לו אלדד: "הבעיה שלי זה שאנשים שלא מבינים ברפואה, מתבטאים ברפואה".

רמון השיב: "אני מודיע לך שאני למדתי את הכול. אני מודיע לך שאנשים שלא מבינים באפידמילוגיה, ואנשים שלא מבינים בכמה מחלות גורם נגיף הכלכלה, מתבטאים רק על העניין הזה".

בהמשך התייחס גם לחשיפה של אילה חסון ב'חדשות 13' לפיה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ניסה לשנות את עילת סגירת התיק נגדו. "כל הסיפור שהטהרנים הביאו לעולם, שיש הבדל, או צריך להיות הבדל בין סגירת תיק מחוסר ראיות לבין סגירת תיק מחוסר אשמה - עכשיו בא אליהם כבומרנג. מה קרה? הרי אני אגיד לך גם מתי זה נולד, אצל דנציגר (יורם דנצינגר, שופט בבית המשפט העליון לשעבר), הוא לא בא טוב. הוא היה שופט עצמאי, הוא בא מהשוק הפרטי. כשהייתה חקירה נגדו, הוא יצא לחופשה, ואז כולם אמרו, 'אם חס וחלילה זה ייסגר מחוסר ראיות, הוא לא יוכל לחזור לבית משפט'. זה לא נכון, זו עוד רמיסה של חזקת החפות",אמר שר המשפטים לשעבר.

אבל זה נראה לך בסדר שיועץ משפטי לממשלה יפנה אל כפוף אליו ויגיד לו 'תשנה את עילת הסגירה?'
"זה לא בסדר, ואני מציע למנדלבליט כבר הרבה זמן שמיוזמתו יחשוף את הקלטות, וילך למשטרת פתח תקווה ויבקש את הרישום הפלילי. שם צריך להופיע הכול, וייגמר העניין הזה שאם הוא מונה כיועץ משפטי על סמך קביעה שהתיק שלו נסגר מחוסר הוכחות או מחוסר אשמה. הבעיה הזאת היא לא רצינית, אסור שתהיה".

כספית ציין בעניין זה כי "בבג"ץ שדן בעניינו אמר השופט סולברג שהוא מתלבט כי אין עילה. האמת שלא נאמרה לכל צופי הטלוויזיה היא שאין עילה. גם טוני גולדנברג (פרקליטה בכירה שטיפלה בתיק) וגם שי ניצן (פרקליט המדינה לשעבר) לא קבעו חוסר ראיות, אבל גם לא קבעו חוסר אשמה. ואז קבע סולברג, 'גם אם זה היה חוסר ראיות וגם אם זה היה חוסר אשמה, זה לא רלוונטי. ההתנהגות שלו כל כך ברף הנמוך של אי הסבירות שהיינו מאשרים את המינוי בכל מקרה'. אז אנחנו רבים פה על איזה שהוא סוס שבכלל לא נמצא באורווה".

לדברי רמון: "מי שרב על הסוס הזה ומי שגרם למנדלבליט לא להסתפק בקביעתו של סולברג, אלא ללכת לשי ניצן ולבקש ממנו שיאמר ברחל בתך הקטנה שזה מחוסר אשמה - היה מנדלבליט. כלומר, הוא ייחס חשיבות לעניין, ועכשיו אוכל את כל מה שבישלו במשך שנים הטהרנים. אני לא מאלה שחושבים שבגלל שהוא הגיש כתב אישום נגד נתניהו, צריך לפסול אותו - אלה דברי הבל ושטויות. אבל אני אומר דבר אחד, די לטהרנות כי בסוף היא אוכלת את מטהריה, והם יושבים היום ומנסים כל היום להגן על מנדלבליט כאשר אי אפשר להגן, כי מנדלבליט עצמו עשה הבחנה".

עריכה: אמיתי דואק, 103FM

אביחי מנדלבליט אילה חסון רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד