י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מתנכלים להתיישבות"

13 עצורים במהלך פינוי מבנים במאחזים בבנימין

כוחות מג"ב פינו 12 מבנים במאחזים הבלאדים ומעוז אסתר שבדרום השומרון הממוקמים בשטחי C. במהלך הפינוי נרשמו עימותים ועד כה דווח על 13 עצורים במקום

13 עצורים במהלך פינוי מבנים במאחזים בבנימין
אחד העצורים, הבוקר צילום: מעוז אסתר

כוחות מג"ב והמנהל האזרחי פתחו הבוקר (שני) במבצע פינוי מאחזים באזור בנימין. בין היתר נהרסו מספר בתים במאחז הבלאדים ומבנים נוספים במאחז מעוז אסתר.

לטענת המתיישבים, בתיהם של 5 משפחות ו-2 בתי כנסת נהרסו. התושבים במקום מדווחים על אלימות שוטרים קשה. אחד מהתושבים מתבצר בביתו במתקן מיוחד. ארגון חוננו מדווח על כ-13 עצורים.

אחת מהמשפחות, זוג צעיר, שהתחתן רק לפני כשבוע וחצי, פונו באלימות מביתם, הושכבו על הריצפה והשוטרים חנקו את האישה. זוג נוסף פונה מביתו עם תינוק כבן שבועיים בלבד.

למוקד המשפטי של ארגון חוננו דווח עד כה על כ-13 עצורים. עורכי דין מהארגון מסייעים לעצורים.

"שוב המדינה ממשיכה להתנכל להתיישבות היהודית שמרחיבה וקובעת את הגבולות בשטח כפי שראינו בתוכנית טראמפ, ונותנת לבניה הערבית מסביב להשתולל באין מפריע. אנחנו נמשיך להאחז בכל רגב ורגב מאדמת א"י", מסר אחד התושבים.

צילום: ארגון חוננו

עו"ד נתי רום אשר הגיע לסייע לעצורים בהרס הבתים בכוכב השחר מטעם ארגון חוננו, טוען מצא את הנערים אזוקים בשטח, בשמש זמן רב.

עו"ד רום סיפר: "בעקבות הרס של בתים באזור כוכב השחר נעצרו למעלה מ-15 נערים ונערות. לצערי בהגיעי למקום ראיתי את הנערים והנערות, אזוקים מאחורי הגב, בשמש הלוהטת, זמן רב בשטח, אנו מקווים שיאפשרו להם לפגוש עו"ד בהקדם."

פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד