י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דרך צלחה

מדוע בחברת וויז נפרדו מהקריינית הוותיקה?

אם גם אתם נמצאים הרבה על הכבישים, כנראה ששמתם לב לשינוי החדש באפליקציית הניווט הפופולרית 'וויז'. קולה של קריינית הניווט הוותיקה הוחלפה באחת חדשה • בחברה מסבירים כי השדרוג יביא לתוצאות טובות יותר באיכות הסאונד

מדוע בחברת וויז נפרדו מהקריינית הוותיקה?
Waze צילום: רויטרס

אפליקציית "וויז" הפופולארית עשתה שבוע שעבר היסטוריה והחליפה את הקריינית הוותיקה שליוותה אותנו בשעות הארוכות בהם בילינו בפקקים המשתרכים בכבישים, הקריינית הוותיקה שבאפליקציה הוגדרה תחת השם סיון, הוחלפה בקריינית החדשה, והפעם תחת השם רחלי.

מי שהשתמש באופן קבוע באפליקיצה וויז לא פספס את השינוי המדובר, בשביל רבים מהם מדובר בשינוי של ממש בחווית המשתמש באפליקציה, חלק מהגולשים ברשתות החברתיות פירסמו על כך פוסטים רבים, הכוללים בדיחות רבות על הנושא, בהם נפרדו מהקריינית הותיקה, סיון.

האפליקציה וויז פותחה על ידי חברת ההזנק הישראלית "Waze Mobile" ונמכרה לגוגל ביוני 2013 תמורת סכום עתק של 966 מיליון דולר. התוכנה פועלת בצורה שיתופית והיא מתעדכנת על ידי קהילת המשתמשים (חכמת ההמונים). המפות הקיימות כיום בתוכנה מכסות מעל ל-100 מדינות.

מדוע החליטו מפתחי האפליקציה להחליף את הקריינית הוותיקה? בחדשות 12 דווח כי פנו לחברה ושם הוסבר להם כי מדובר בשדרוג. הקולות המוקלטים באפליקציה, של רחלי, סיוון וקולות נוספים, הם קולות ממוחשבים – שיוצרים את המילים שאנחנו שומעים באופן מלאכותי.

עוד דווח בחדשות 12 כי לפי וויז השדרוג של הקול החדש תבטיח כי איכות סאונד תהיה גבוהה הרבה יותר, וגם בעיות של עיוות ושגיאות בהכרזת שם הרחובות לא יחזרו על עצמם.

אפליקציית וויז waze

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד